Magni Italia 01/01 – retro motocykl, stworzony na cześć założyciela włoskiej marki
Magni Italia 01/01 jest napędzany trzycylindrowym silnikiem MV Agusta.
Włoski producent motocykli Magni przedstawił model o nazwie Italia 01/01, zaprojektowany jako hołd dla jego założyciela, Arturo Magniego, który zmarł w 2015 roku. Motocykl łączy w sobie stylistykę retro z najnowocześniejszym silnikiem MV Agusta.
Magni założył firmę, która nosi jego imię w 1977 roku, po 26 latach pracy w MV Agusta, gdzie w szczególności prowadził dział wyścigów. Stylizacja Italia 01/01 czerpie inspirację z klasycznych motocykli wyścigowych MV Agusta. Widać to w takich elementach stylistycznych, jak okrągły reflektor czy aerodynamiczna owiewka, która owija się wokół kierownicy.
Motocykl wygląda dokładnie tak, jak lubił Arturo Magni, który regularnie podkreślał, że „nadawał motocyklowi sportowy wygląd, pozostawiając widoczne całe piękno mechanicznej struktury silnika”.
Przeczytaj też: MV Agusta Superveloce Alpine – limitowany motocykl o mocy 147 KM
Mówiąc o silniku, Italia 01/01 jest napędzana trzycylindrowym silnikiem o pojemności 798 cm3 pochodzącym z firmy MV Agusta. Specyfikacje nie zostały opublikowane, ale zakładamy, że wytwarza około 125 KM mocy i 81 Nm momentu obrotowego. Brembo dostarczyło hamulce, Oram zaprojektował zawieszenie, a 18-calowe koła pochodzą od JoNicha. Magni podkreśla, że współpracował z włoskimi dostawcami, aby zbudować motocykl nazwany na cześć swojego kraju.
Przeczytaj też: Motocyklistki – jest nas coraz więcej!
Magni nie ujawniło, co dalej z Italią 01/01. Nie wiemy, czy jest to model jednorazowy, czy też trafi do produkcji w najbliższych miesiącach. Jeśli zostanie zbudowany, z pewnością będzie dostępny w ściśle ograniczonej liczbie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: