M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zaprezentowany!
M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zadebiutuje podczas Rajdu Monte Carlo, który odbędzie się w dniach 20-23 stycznia. Kto zasiądzie za kierownicą?
Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował po raz pierwszy kibicom sportów motorowych nowy samochód – M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 w efektownych barwach, który będzie uczestniczyć w zelektryfikowanej erze Rajdowych Samochodowych Mistrzostwa Świata FIA 2022 (WRC).
Za kierownicą trzech samochodów zasiądą – Craig Breen, Adrien Fourmaux i Gus Greensmith, którzy będą startować przez cały sezon WRC 2022. Ponadto, podczas tych zawodów do zespołu M-Sport Ford World Rally Team dołączy dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata FIA – Sébastien Loeb, który Rajd Monte Carlo wygrywał już siedmiokrotnie.
M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 jest pierwszym zelektryfikowanym samochodem wyczynowym Forda, napędzanym podobnym układem napędowym, jak samochód drogowy Puma EcoBoost Hybrid1), na którym bazuje.
Hybrydowy układ napędowy nowej generacji odzyskuje energię podczas hamowania i jazdy wybiegiem oraz przechowuje ją w akumulatorze, o pojemności 3,9 kWh.
Energia ta jest następnie wykorzystywana do wspomagania znakomitych osiągów turbodoładowanego silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,6 litra poprzez wielokrotne, maksymalnie trzysekundowe, „doładowanie” za pomocą silnika elektrycznego o mocy 100 kW.
Samochód może również wykorzystywać zelektryfikowany układ napędowy do poruszania się po terenach zamieszkałych, w parkach serwisowych i na trasach dojazdowych między odcinkami specjalnymi przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej.
Akumulator można ładować za pomocą zewnętrznego źródła zasilania w wyznaczonych strefach między odcinkami specjalnymi. Ładowanie trwa około 25 minut.
Ponadto, od sezonu 2022, zawodnicy klasy FIA WRC Rally1 do zasilania silników spalinowych w samochodach rajdowych będą korzystać z paliwa, które nie zawiera paliw kopalnych i które łączy składniki syntetyczne i biodegradowalne. To paliwo w 100% zrównoważone.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: