
Lucid Air przejedzie 832 km na jednym ładowaniu! To pierwszy elektryk nowej generacji?
Chociaż najnowsze samochody elektryczne stale się rozwijają i oferują już naprawdę sporo, szczególnie pod względem zasięgu i szybkości ładowania, to nadal czekamy na pojawienie się przełomu. Jakiejś technologii, która wyraźnie oddali od nas typowe problemy elektryków. Samochodem oferującym taką technologię może być Lucid Air.
Lucid Motors to amerykańska firma, która chce rzucić wyzwanie Tesli. Prace nad jej pierwszym elektrycznym samochodem rozpoczęły się już w 2014 roku. Po sześciu latach prac, pozyskiwania inwestorów oraz budowania fabryki, projekt jest na ukończeniu.
Pierwszy seryjny model będzie się nazywał Air i chociaż producent nie podał jeszcze prawie żadnych danych na jego temat, to co już wiemy, robi duże wrażenie. Lucid zabrał przedprodukcyjną wersję swojego auta na standardowy test, jaki przechodzą wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe, aby określić ich zasięg (EPA Multicycle Test Procedure). Wynik to imponujące 832 km na jednym ładowaniu!
Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”
To nawet dwukrotnie więcej, niż inne duże i mocne modele obecne na rynku. Dodajmy przy okazji, że taki zasięg nie jest efektem zastosowania silnika elektrycznego o niedużej mocy. Wręcz przeciwnie, chociaż nie znamy danych technicznych, to producent obiecuje przyspieszenie od 0 do 96 km/h w czasie poniżej 2,5 s! Imponująca jest także prędkość maksymalna, szacowana na 320 km/h!
Wszystko to jest możliwe dzięki bateriom, które Lucid Motors opracowało samodzielnie. Co nie powinno być zaskoczeniem, ponieważ dywizja firmy, znana jako Ateiva, zaopatruje w baterie wszystkie zespoły Formuły E. Wygląda więc na to, że ponownie motorsport pomoże w opracowaniu nowych rozwiązań, jakie trafią do samochodów seryjnych. Obecnie nie wiemy nawet w jakiej technologii będą wykonane baterie modelu Air, ale producent podkreśla, że w trakcie prac udawało mu się zwiększać wydajność ogniw, przy jednoczesnym zmniejszaniu ich rozmiarów. Amerykanie obiecują więc, że pomimo wyjątkowej wydajności, baterie nie będą zajmowały wiele miejsca, pozwalając na wygospodarowanie bardzo przestronnego wnętrza. Sama elektryczna architektura pracować będzie pod napięciem 900 woltów, co jest kolejnym rekordem. Standardowo wykorzystuje się jedynie 400 woltów, a wyjątkiem jest Porsche Taycan, mające 800 woltów.
Stworzyli nowe baterie – tańsze i 8 razy bardziej wydajne!
Lucid Air zostanie oficjalnie zaprezentowany 9 września. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów już na początku 2021 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
mój samochód pali zgodnie z informacją producenta 5 l/100. Zapomnieli dodać, że bez obciążenia i z górki po gładkiej prostej i pustej drodze