
Logo Peugeot skrywa pewne tajemnice. Czy wiesz, co zasłania lew?
Nowe logo Peugeot jest pokryte z tyłu cienką warstwą indu, rzadkiego metalu o właściwościach nadprzewodzących, który nie zakłóca fal radarowych, nadaje powierzchniom chromowany wygląd oraz zapewnia wysoką odporność na warunki atmosferyczne.
Nowy Peugeot 308 jest pierwszym modelem francuskiej marki, na którego grillu pojawiło się nowe logo z głową lwa, zaprezentowane po raz pierwszy w lutym 2021 roku. Nowe logo powstało z połączenia najnowszych technologii i różnorodnych inspiracji projektantów marki. Nie tylko zdobi przód samochodu, ale także maskuje radar przekazujący informacje do procesorów licznych systemów wspomagania prowadzenia. W czym tkwi tajemnica?

Nowe logo Peugeot 308 nie tylko zdobi przód auta
W nowym Peugeot 308 nowe logo występuje w dwóch wersjach o identycznym wyglądzie, lecz różniących się techniką wykonania. Pierwsze z nich jest montowane w wersjach Active Pack, natomiast drugie – innowacyjne – zdobi wersje Allure i GT wyposażone jest w radar systemów wspomagania prowadzenia.
Aby sprzężone z radarem systemy wspomagania prowadzenia mogły działać bez zarzutu, fale emitowane przez radar nie mogą być w żaden sposób zakłócane. Wymagało to od konstruktorów z Peugeot całkowitej zmiany koncepcji logo umieszczonego przed radarem z uwzględnieniem dwóch wymogów:
- grubość czołowej płytki musiała być stała
- komponenty, z których wykonane jest logo, nie mogły zawierać żadnych elementów metalowych
Produkcja nowego logo dzieli się na kilka etapów:
- produkcja gładkiej czołowej płytki o stałej grubości z poliwęglanu formowanego wtryskowo
- produkcja tylnej płytki z indu. Ten rzadki metal jest wykorzystywany w wersji logo przeznaczonej dla modeli wyposażonych w radar, ponieważ jest to jedyny materiał, który spełnia następujące kryteria techniczne i wizualne: ma wygląd naturalnego chromu oraz właściwości, dzięki którym nie zakłóca fal radarowych
- laserowe grawerowanie. Do wykonania głowy lwa w nowym logo PEUGEOT wykorzystywana jest technologia laserowego grawerowania, która wydobywa spod warstwy poliwęglanu kształt lwa
- czarny lakier nanoszony jest na warstwę poliwęglanu, stanowiąc tło logo marki
- nanoszenie bezbarwnego lakieru ochronnego na zewnętrzną powierzchnię zabezpiecza logotyp przed działaniem czynników zewnętrznych (uderzenia, promienie słoneczne, zmiany temperatury…)
- mocowanie. Logo jest następnie naklejane na płytkę mocującą, a całość umieszczona i przykręcona do grilla
Jakie nowe systemy wspomagania prowadzenia kryją się pod nowym logo Peugeot?
Zamontowany pod nowym logo Peugeot radar jest wykorzystywany przez kilka systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji:
- aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go – w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami
- aktywny tempomat z funkcją 30 km/h – w wersjach z manualną skrzynią biegów – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami
- aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h (w zależności od wersji) i ostrzega kierowcę w razie wykrycia ryzyka kolizji
W 2022 roku radar ten będzie również wykorzystywany w nowym pakiecie Drive Assist 2.0, który stanowi kolejny krok w stronę jazdy półautonomicznej. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 w jego skład wchodzą: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcja utrzymania samochodu na pasie ruchu. W nowej wersji Drive Assist pojawiają się także dwie nowe funkcje, które będą aktywne na drogach dwujezdniowych:
- półautomatyczna zmiana pasa ruchu – system proponuje kierowcy, przy prędkościach od 70 do 180 km/h, wyprzedzenie pojazdu znajdującego się z przodu i powrót na dotychczasowy pas ruchu
- zalecenie dostosowania prędkości – system z odpowiednim wyprzedzeniem sugeruje kierowcy dostosowanie prędkości samochodu (przyspieszenie lub zwolnienie) zgodnie ze znakami ograniczenia prędkości

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: