W bagażniku masz ukrytą linkę. Używaj jej tylko wtedy, gdy wszystko inne zawiedzie
Zdarzyło się wam kiedyś, że pojechaliście na stację benzynową i nie mogliście zatankować samochodu? Rezerwa świeci się od dawna, stoicie pod dystrybutorem, a samochód odmawia współpracy. Wtedy ostatnią deską ratunku jest czerwona linka.
Jak awaryjnie otworzyć klapkę wlewu paliwa?
Nie jest to na szczęście problem, który zdarza się często, ale gdy już się pojawi, potrafi unieruchomić samochód. Wiele modeli ma klapkę paliwa otwieraną dźwignią lub przyciskiem, a taki mechanizm, jak każdy, może zawieść.
Na szczęście producenci samochodów przewidzieli taką możliwość i w razie problemów trzeba poszukać czerwonej linki. Ukryta jest w bagażniku, po stronie wlewu paliwa. Zazwyczaj znajduje się w jakimś zakamarku lub pod klapką albo zaślepką. Jeśli macie problem z jej odszukaniem, popatrzcie do instrukcji obsługi.
Polacy uwielbiają jeździć tak po drogach szybkiego ruchu. Grozi za to mandat i nie chodzi o lewy pas
Kiedy klapka wlewu paliwa może się zaciąć?
Sposobów na zabezpieczenie wlewu paliwa jest sporo. Kiedyś klapki otwierało się kluczykiem, potem częściej można było spotkać klapki bez zamka, który przeniesiono na korek. Teraz raczej spotyka się klapki połączone z centralnym zamkiem, albo otwierane osobno, za pomocą dźwigni lub przycisku.
Nowsze rozwiązania są bardziej wygodne, ale potencjalnie awaryjne. Linka może zerwać lub naciągnąć się, elektryczny silniczek odmówić współpracy, albo ogólnie cały mechanizm poddać się ze starości i zabrudzenia.
Ile kosztuje naprawa klapki wlewu paliwa?
Koszt naprawy klapki wlewu paliwa może wyraźnie różnić się, zależnie od tego, co dokładnie się zepsuło, jaki system zastosowano w naszym samochodzie oraz co to za auto.
W przypadku typowych problemów z klapką i modelu którejś z popularnych marek, naprawa powinna kosztować około 100 zł.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: