![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F6800f4eeabcdb595973a6fe10c067851fc187c7e.png)
Liczba napadów na przewoźników rośnie w drastycznym tempie
Międzynarodowe stowarzyszenie TAPA (Transported Asset Protection Association), zajmujące się bezpieczeństwem dostaw, przewiduje, że rok 2019 będzie rekordowy, jeśli chodzi o liczbę napadów na przewoźników w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Wnioski te oparte są głównie na rosnącej liczbie incydentów zgłaszanych do TAPA w styczniu i lutym tego roku. Z początkiem 2018 roku liczba kradzieży i napadów w branży TSL spadła (względem roku poprzedniego), jednak w drugiej połowie z powrotem zaczęła intensywnie rosnąć – i ten bardzo niebezpieczny trend utrzymuje się do dziś.
Dane*, które TAPA ujawniło za pierwsze dwa miesiące nowego roku, są druzgocące: w styczniu liczba napadów wzrosła o 68,7% (względem tego samego okresu rok wcześniej), a w lutym – aż o 77% (względem lutego 2018). Straty z tego tytułu w samym tylko lutym wyniosły w sumie 9,088,350 euro (dane na podstawie 210 przypadków zgłoszonych do TAPA w tym okresie) – to wzrost o około 38% w stosunku do 6,5 mln euro, odnotowanych w tym samym miesiącu 2018 r.
Według danych Unii Europejskiej, w wyniku kradzieży produktów i rosnącego ryzyka transportu w ramach łańcucha dostaw europejscy przedsiębiorcy ponoszą straty w wysokości ponad 8,2 miliardów euro rocznie. W zeszłym roku było to prawie 10 mld – mówi Marcin Lewicki, CEO & Founder Sternkraft.
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać przewoźnicy, by zapewnić bezpieczeństwo transportu i wysyłanych w trasę pracowników? Telematyka pomaga m.in. w planowaniu trasy, eliminacji opóźnień oraz w efektywnym zarządzaniem pracą kierowców i transportem towarów. Ułatwia też komunikację między kierowcą a firmą, przekazując centrali na bieżąco informacje kluczowe z punktu widzenia pracy przewoźników i spedytorów, m.in. w przypadku przekroczenia dozwolonego czasu pracy, zboczenia z wcześniej wyznaczonego kursu czy próby kradzieży transportowanych produktów.
Jednym z rozwiązań jest Safeway – kompletne narzędzie do ochrony naczep TIR, również tych plandekowych oraz baków paliwa, zapobiegające napaściom, kradzieżom i wandalizmowi i zapewniające bezpieczeństwo flocie i jej kierowcom. W odróżnieniu od innych dostępnych rozwiązań, system ten instalowany jest jedynie na naczepie pojazdu.
*dane TAPA pochodzą z informacji przesłanych przez współpracujące z organizacją firmy i wybrane jednostki policji
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ciekawe czy jest jakiś związek z ilość imigrantów zwiewających z ciepłych krajów