
LG będzie produkować części do samochodów elektrycznych
LG i Magna ogłaszają spółkę joint venture o wartości miliarda dolarów, która będzie produkować części do samochodów elektrycznych.
Firma LG Electronics z siedzibą w Korei Południowej i dostawca części motoryzacyjnych Magna International otwierają spółkę joint venture, która będzie wytwarzać kluczowe komponenty do samochodów elektrycznych.
Spółka joint venture, wstępnie nazwana LG Magna e-Powertrain i wyceniona na miliard dolarów, będzie produkować silniki elektryczne, falowniki i ładowarki pokładowe.
LG będzie właścicielem 51% nowej firmy, a Magna 49%.
Przeczytaj też: Rozwój elektromobilności wymaga coraz większego zatrudnienia. Można dobrze zarobić
Ta transakcja rozszerza falę konsolidacji wśród dostawców, których celem jest zdobycie rosnącego rynku pojazdów elektrycznych, systemów e-osi, które łączą w sobie silniki elektryczne, sterowanie mocą i przekładnie napędowe. Na początku tego roku producent przekładni BorgWarner przejął rywala Delphi, a japońscy producenci Aisin Seiki Corp, Denso Corp i Toyota Motor Corp stworzyli nowe przedsięwzięcie z e-osią o nazwie BluE Nexus.
Przeczytaj też: Chiny podbiją europejski rynek baterii do elektryków?
Firma LG dostarczała wcześniej silniki, akumulatory i inne komponenty firmie GM’S Bolt EV.
Magna produkuje już elektroniczne elementy wyposażenia pojazdów dla innych firm, w tym Volkswagena. Jednak zdobycie większej kontroli nad produkcją wartościowych części samochodu elektrycznego „zawsze było częścią strategii w miarę postępów”. Nowy dyrektor generalny Magny, Swamy Kotagiri, w wywiadzie dla agencji Reutersa powiedział:
Myślę, że dzięki połączonej synergii obu firm będziemy w stanie dotrzeć nie tylko do naszych obecnych klientów, ale do wszystkich głównych odbiorców, poszukujących platform elektrycznych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: