
Lexus LF-30 Electrified z niezależnymi silnikami elektrycznymi przy każdym kole
Napęd za pomocą czterech silników elektrycznych przy kołach, układ kierowniczy steering-by-wire oraz zaawansowana kontrola stabilizacji nadwozia i układu jezdnego sprawiają, że Lexus LF-30 oferuje nam coś unikatowego, niedostępnego w jakimkolwiek współczesnym pojeździe.
Wizja „Lexus Electrified” ma na celu realizację fundamentalnej, skokowej zmiany na polu osiągów auta, jakości prowadzenia, kontroli i przyjemności z jazdy – w odpowiedzi na nieustannie zmieniające się wybory i preferencje transportowe naszego społeczeństwa w związku z technologiami związanymi z autonomiczną jazdą oraz elektryfikacją.
Technologia tworzona w ramach „Lexus Electrified” pozwala zintegrować sterowanie napędem, układem kierowniczym, układem jezdnym i systemem hamulcowym, realizując maksimum potencjału technologii sterowania napędem stosowanej w pojazdach hybrydowych. Dzięki tej technologii można sterować siłą napędową tak, by uzyskać idealną stabilizację nadwozia i układu jezdnego w każdej sytuacji drogowej.
Podejmując wyzwanie stworzenia nowego designu, realizowalnego tylko w samochodach elektrycznych napędzanych przez silniki montowane przy każdym z kół, Lexus wkomponował w design modelu LF-30 Electrified unikalne linie przepływu energii. Linie nadwozia mają wizualnie wyrażać energię wytwarzaną przez usytuowane w narożnikach karoserii koła, która następnie opływa kabinę, kierowcę, nadwozie i spływa na nawierzchnię drogi.
Z uwagi na to, że karoseria nie ma maski, charakterystyczna dla Lexusa klepsydra, której kształt przyjmuje osłona chłodnicy we współczesnych modelach marki, wyewoluowała w formę obejmującą całą architekturę samochodu. Szyby okien, rozciągające się nieprzerwanie od przodu do tyłu auta, muskularne błotniki oraz lampy przypominające skrzydła stanowią kontury dla klepsydry, która tworzy wizualną ramę auta.
O charakterze nadwozia decydują miękkie, płynne linie przedniego pasa przechodzące bezpośrednio w linearny, ostry tył. Przednie reflektory w kształcie skrzydeł i ostre tylne światła w kombinacji z bocznymi wlotami powietrza tworzą doskonałą aerodynamikę i bardzo dobre warunki chłodzenia, łącząc styl z funkcjonalnością. Boczne szyby mają regulowaną przepuszczalność świetlną, mogą więc zapewniać równie łatwo fenomenalną widoczność, jak też na życzenie pełnię prywatności.
Kolor przedniego pasa samochodu oraz wzór, w jaki układają się elementy luminescencyjne, pozwalają z zewnątrz dostrzec, czy samochód jest użytkowany w trybie normalnym czy autonomicznym. Kolor nadwozia Voltaic Sky powstał z wykorzystaniem absolutnie nowatorskiej warstwy metalowej, dającej niebiesko-zielony odcień.
LF-30 Electrified pokazuje kierunek, w którym będzie się rozwijać kokpit Tazuna, prezentując interfejsy kolejnej generacji – jak sterowanie gestami czy prezentacja informacji pokładowych za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR, Augmented Reality). W efekcie wnętrze zapewnia najwyższą wygodę użytkowania zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
System audio Mark Levinson® tworzy audiofilskie środowisko dźwiękowe nowej generacji, w której mikrokontroler sterujący w najdrobniejszych szczegółach głośnikami kreuje idealne przestrzenie akustyczne pozwalające zachwycać się czystością muzyki – zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Głośniki wbudowane w zagłówki nie tylko współgrają z zestawem audio, ale na życzenie gwarantują całkowitą likwidację hałasów i absolutną ciszę.
Szklany dach nad tylnymi siedzeniami to sterowany gestami i głosem wyświetlacz SkyGate, wykorzystujący technologię AR do prezentowania różnego typu informacji, ale także innych wybranych obrazów, jak realistycznie przedstawione gwiaździste niebo, filmy, a nawet wskazania nawigacji.
Zintegrowane sterowanie silnikami elektrycznymi pozwala kontrolować wytwarzaną przez każdy z czterech silników siłę napędową, tak by optymalnie dopasowywać zachowanie auta do odczuć kierowcy i pasażerów. Całkowicie niezależne sterowanie silnikami każdego koła pozwala na realizację napędu przedniego, tylnego lub 4×4 w zależności od potrzeb. Kompaktowe i ultralekkie silniki umieszczone w piastach kół dają ogromną swobodę w rozplanowaniu konstrukcji auta, a zarazem zapewniają kierowcy maksimum komfortu, absolutną kontrolę nad osiągami, bezpieczeństwo i pewność niezależnie od jakości nawierzchni drogi lub warunków jazdy.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: