
Lexus LC 500 kontra Aston Martin DB11
Firma AMCI Testing przeprowadziła test porównawczy flagowego coupé Lexus LC 500 z najnowszym Astonem Martinem DB11. Oba auta uzyskują na torze niemal identyczne wyniki, więc dla potencjalnych klientów rozważających zakup jednego z tych dwóch samochodów kryterium wyboru będą subiektywne preferencje lub cena. I tu robi się najciekawiej.
Aston Martin DB11 to auto jakby specjalnie stworzone do pościgów w filmach z Jamesem Bondem. Brytyjski grand tourer napędzany jest silnikiem twin turbo V12 o pojemności 5,2 litra, mocy 608 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm, który współpracuje z ośmiobiegowym automatem. Ten zestaw rozpędza DB11 od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i umożliwia osiągnięcie prędkości do 322 km/h.
Na tle takiego konkurenta parametry Lexusa LC wyglądają skromniej. Napęd LC 500 stanowi pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, współpracujący z dziesięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Ten układ napędowy zapewnia flagowemu coupé Lexusa przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 270 km/h.
Efekty prób przeprowadzonych przez AMCI Testing potwierdziły, że sama moc to nie wszystko – mimo słabszego silnika i większej masy, Lexus LC 500 uzyskał o ok. 01, sekundy krótszy czas okrążenia, niż Aston Martin DB11. Okazał się też minimalnie szybszy w slalomie, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Test przeciążenia wykazał również nieco lepszą przyczepność LC 500 na mokrym zakręcie o 180 stopni – DB11 uzyskał jedynie drobną przewagę w zakręcie o 180 stopni na suchej nawierzchni.
Jak wytłumaczyć tak dobre wyniki Lexusa LC 500 w stosunku do mocniejszego i lżejszego DB11? Oba samochody przetestował angielski kierowca wyścigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 roku i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans GT2 w 1998 roku, powtarzając scenariusze prób AMCI. Bell zauważa, że dzięki mechanizmowi skrętnych tylnych kół LC 500 wyjątkowo dobrze wchodzi w zakręty i doskonale realizuje wolę kierowcy.
Wisienką na torcie jest fakt, że podczas gdy testowany Aston Martin kosztuje ponad ćwierć miliona dolarów (konkretnie 255 679 USD), w pełni wyposażonego Lexusa LC 500 można kupić za mniej, niż połowę tej sumy – 104 120 dolarów.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: