Lexus Landau – kompaktowy hatchback z silnikiem V8
W połowie lat 90. Lexus zaprezentował koncepcyjny model Landau, którego konstrukcja została osadzona na płycie podłogowej pierwszej generacji modelu GS 300. Cechą charakterystyczną prototypu było nie tylko pięciodrzwiowe nadwozie, ale przede wszystkim potężny silnik i napęd na cztery koła.
Lexus Landau zadebiutował w 1994 roku zyskując niemałą popularność. Z jednej strony marki samochodów luksusowych unikały ówcześnie projektowania hatchbacków segmentu C i w dużej mierze stawiały na klasyczne sedany – dużym przełomem było pojawianie się na rynku w 2010 roku Lexusa CT. Z drugiej strony Landau został wyposażony w układ napędowy obok którego nie można było przejść obojętnie. Jednostka V8 o pojemności 4 litrów generowała 249 KM, a automatyczna skrzynia biegów przekazywała napęd na wszystkie koła!
Konstrukcja prototypu została osadzona na płycie podłogowej Lexusa GS 300, samochód miał więc technologicznie wiele wspólnego z Toyotą Aristo sprzedawaną od 1991 roku. Podobnie jak wspomniane wyżej modele nadwozie konceptu Lexusa zostało zaprojektowane przez Italdesign Giugiaro.
Landau był krótszy od Lexusa GS 300 o 60 cm i o 5 cm wyższy – dzięki temu wnętrze nadal było wygodne i zapewniało pasażerom miejsce godne aut klasy premium.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: