Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Marka Lexus ma w swoim portfolio wiele modeli samochodów, które przez lata przypadły do gustu milionom kierowców. Jednym z nich jest sedan Lexus ES, który w gamie modeli Lexusa znajduje się od samego początku.
Spis treści
Lexus ES to niezwykle ciekawy model, który właśnie obchodzi urodziny. Na przestrzeni lat zmienił się – podobnie jak jego rywale – znacząco, nadal jednak ma stałych, lojalnych odbiorców. Co tak przyciąga nabywców tego modelu?
Lexus ES – opis modelu
Model ES to drugi oficjalnie zaprezentowany model w historii japońskiej marki. Zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Należy do klasy sedanów i jest sytuowany niżej w hierarchii od najbardziej luksusowej limuzyny marki – modelu LS.
ES konkuruje z takimi samochodami jak:
- Jaguar XE i XF,
- Mercedes Klasy C i E,
- BMW serii 5 czy Audi A6.
Przez 35 lat istnienia powstało 7. generacji tego modelu, a z linii produkcyjnej zjechało ponad 3 miliony egzemplarzy.
Dane techniczne modelu Lexus ES
We wszystkich generacjach modelu, oprócz obecnie produkowanej siódmej, kierowcy mieli do wyboru silnik V6, który do 1993 roku łączony był z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Od 1993 roku ES jest dostępny wyłącznie z ,,automatem”. W 2012 roku, wraz z debiutem szóstej generacji, katalog wersji modelu powiększył się o wariant hybrydowy – 2.5-litrowe R4 połączono z silnikiem elektrycznym.
Lexus ES w Polsce
W Polsce model Lexus ES zadebiutował dopiero w 2018 roku wraz z wprowadzeniem na rynek siódmej generacji. Firma chwali się, że przez niecałe 6 lat sprzedaży modelu w naszym kraju znalazł on prawie 4600 nabywców. Jest to praktycznie taka sama liczba jak ta, którą uzyskał model GS sprzedawany w Polsce przez ponad 20 lat. Ceny modelu zaczynają się w Polsce od 222 900 zł, a klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażenia – Business Edition, Prestige i Omotenashi.
Lexus ES na wynajem
Firma Lexus wprowadziła też system wynajmu długoterminowego tego modelu. Miesięczna rata wynosi około 1500 zł netto przy wynajmie na 36 miesięcy, wpłatą własną rzędu 15 tysięcy zł i limitem kilometrów na poziomie 10 tysięcy.
Choć Lexus szczyci się znacznie lepszym wykonaniem jakościowym niż Toyota (właściciel marki), to w podstawowym modelu ES tak bardzo tego nie widać. Najlepiej wyposażone auto przypomina w odbiorze toyotowy model Camry. Faktem jednak jest, że jeździć Toyotą, a Lexusem brzmi nieco inaczej, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę niezłe warunki finansowania wynajmu. Z pewnością jest to ciekawa oferta dla kierowców nadal wierzących w niezawodność japońskich aut.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: