Lexus ES 300h po liftingu – hybryda z wyższej półki. Co się zmienia?
Siódma generacja Lexusa ES zadebiutowała w 2018 roku, teraz, opierając się na sukcesie zaprezentowanego trzy lata temu modelu, inżynierowie Lexusa wynieśli na jeszcze wyższy poziom stylistykę, osiągi i luksus nowego ES 300h.
Lexus ES na rynek został wprowadzony został w 1989 roku i jest jednym z kluczowych modeli w segmencie ekskluzywnych limuzyn. Od debiutu sprzedano 2,75 milionów egzemplarzy tego modelu, a samochód dostępny jest w ponad 80 krajach. Teraz na drogi wyjeżdża odświeżona wersja Lexusa ES 300h.
Lexus ES 300h – co się zmienia?
Lexus ES 300 h zyskał bardziej nowoczesną stylistykę. W atrapie chłodnicy zredukowano liczbę żeber pionowych. Samochód ma nowe reflektory, których zmieniona konstrukcja wewnątrz kloszy nadaje im ostrzejszego wyrazu. Nowe są też wzory felg oraz kolory nadwozia – Sonic Gray oraz Sonic Platinium dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia.
We wnętrzu samochodu wyświetlacz został wysunięty o 112 mm do przodu i przesunięty o 5 stopni w kierunku kierowcy, i jest teraz dostępny z funkcją dotykowej obsługi. W kabinie zobaczymy też nowy zegar analogowy, zaadaptowany z flagowej limuzyny LS, który otrzymał charakterystyczny wzór z literą L. Producent samochodów zapewnia też, że poprawił kształt i rozmieszczenie dźwigni oraz przycisków dla lepszej obsługi.
Lexus ES 300h – samoładujący napęd hybrydowy
Lexus ES 300h został wyposażony w samoładujący elektryczny układ hybrydowy czwartej generacji, o łącznej mocy układu 218 KM. Ma on zapewnić niższy poziom emisji spalin niż konwencjonalne silniki. Układ Lexusa ładuje się podczas jazdy, zwalniania i hamowania, co oznacza, że kierowca nie musi się martwić o stan baterii czy podłączać ES-a 300h do gniazdka.
Na napęd hybrydowy Lexusa ES 300h składają się wydajny, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona, oraz silnik elektryczny.
Lexus ES 300h – zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Lexus ES został wyposażony w najnowszą generację układu Lexus Safety System +2,5 oraz nowe adaptacyjne światła drogowe BladeScan.
Działanie Lexus Safety System +2,5 opiera się na jednosoczewkowej kamerze i radarze milimetrowym. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu.
Stworzona przez Lexusa technologia BladeScan pomaga kierowcy lepiej widzieć pieszych oraz znaki drogowe bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka.
Lexus ES 300h – lepsze prowadzenie
Zgodnie z nową koncepcją prowadzenia i osiągów, zwaną Lexus Driving Signature, dopracowany został układ jezdny. Auto ma zapewniać lepsze wrażenia z jazdy, która powinna być bardziej komfortowa dzięki ulepszonemu tylnemu zawieszeniu, lepszej pracy pedału hamulca, a w wersji F SPORT adaptacyjnemu zawieszeniu o zmiennej sztywności (AVS). Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu.
Najnowsze
-
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
Od sezonu 2026 Stake F1 Team Kick Sauber zamieni się w Audi F1. Kilka miesięcy temu niemiecka ekipa ogłosiła, że ich barwy będzie reprezentował doświadczony kierowca Nico Hülkenberg, który aktualnie występuje w zespole Haas. Teraz przyszedł czas na kolejne ogłoszenie - szeregi zespołu zasili jeden z największych talentów motorsportu. -
Nowa Skoda Kylaq – czeski SUV na rynek Indii
-
Europejska premiera Suzuki e-Vitara
-
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
-
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
Zostaw komentarz: