Leasing samochodów z zagranicy – czy to się opłaca?
Leasing stanowi niezwykle popularną formę finansowania zakupu aut. Choć większość użytkowników decyduje się na samochody dostępne na rynku krajowym, coraz częściej ich zainteresowanie kierowane jest w stronę używanych samochodów z zagranicy. Jak wygląda proces leasingu tego typu pojazdów?
Leasing pozwala na pozyskanie nowego lub używanego samochodu i oddanie go do użytku osobie prywatnej lub firmie w ograniczonym zakresie przez daną instytucję finansującą. Jak mówi Piotr Aleksin, ekspert platformy CarForFriend.pl, z punktu widzenia osoby prowadzącej działalność gospodarczą, taka forma sfinansowania zakupu samochodu jest dla przedsiębiorców najbardziej atrakcyjna, gdyż pozwala na maksymalną optymalizację kosztów – po wygaśnięciu umowy, użytkownik samochodu może go wykupić, oddać leasingodawcy lub po prostu uzyskać nowy model, bez utraty czasu na czynności związane ze sprzedażą pojazdu lub załatwianiem formalności w urzędach i ubezpieczalni. Choć w Polsce w największej ilości brane są w leasing pojazdy dostępne na rynku krajowym, użytkownicy coraz częściej poszukują możliwości leasingu samochodów z zagranicy. Czy taki zakup jest możliwy? Jak przebiega proces leasingu tego typu pojazdów?
Leasing aut z zagranicy jest jak najbardziej możliwy, jednak zanim przystąpi się do tego procesu, trzeba wziąć pod uwagę kilka ważnych kryteriów: „Po pierwsze, auto nie może być starsze niż 10 lat na koniec okresu leasingu. Ważne jest, aby wziąć też pod uwagę relatywnie rozsądny przebieg pożądanego przez nas samochodu. Musi mieścić się on w granicach raczej do 120 tys. km. na początku okresu leasingu. Spełniając te wymogi, takie zagraniczne auto w zależności od preferencji użytkownika można wziąć w leasing finansowy lub operacyjny, gdzie standardowy czas trwania umowy wynosi 3 do 5 lat.”
A jak przebiega procedura leasingowa takiego pojazdu z zagranicy?
„Po wybraniu przez użytkownika konkretnego samochodu my jako Dostawca przedmiotu leasingu weryfikujemy stan i historię pojazdu za granicą. Jeśli wszystko z autem jest O.K. to przystępujemy do procedury leasingowej, wysyłając zapytanie do współpracującego z nami leasingodawcy. Weryfikuje on podmiot, który chce skorzystać z leasingu, a gdy daje zielone światło na dalsze procedowanie, wystawiamy fakturę proformę. My jako spółka kupujemy auto, a klient podpisuje umowę leasingową. Po tej czynności następuje rejestracja samochodu oraz odbiór pojazdu.” – wyjaśnia Piotr Aleksin dodając także, że w przypadku obowiązku rejestracji leasingowanego samochodu czy jego przeglądów, kwestie te reguluje już dana umowa leasingowa – „W zdecydowanej większości przypadków, rejestracji pojazdu dokonuje właściciel samochodu, czyli leasingodawca. Kwestię przeglądów i utrzymania przedmiotu leasingu w należytym stanie pozostawia się leasingobiorcy, ale i to reguluje za każdym razem umowa”.
Co przemawia „za”?
Choć leasing istnieje na rynku motoryzacyjnym od dłuższego czasu, w przypadku samochodów używanych z zagranicy jest to pewnego rodzaju nowość. Jak mówi ekspert CarForFriend.pl, dopiero od niedawna firmy leasingowe zauważyły potencjał w rynku importowanych, zagranicznych samochodów, na które co roku zwiększa się popyt: „Mówiąc o leasingu zagranicznych używanych aut, trzeba wspomnieć o idących za nim korzyściach po stronie leasingobiorcy. Wybierając auto na rynkach Europy Zachodniej, przed użytkownikiem nie tylko pojawiają się lepsze oferty cenowo, ale także ma do dyspozycji zdecydowanie większe portfolio dostępnych modeli niż w Polsce. Zlecenie wyboru auta do leasingu przez CarForFriend.pl daje dodatkowo spokój, ponieważ to importer sprawdza i weryfikuje pojazd oraz przygotowuje przedmiot leasingu dokumentowo do rejestracji w Polsce.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: