„Latające” bliźniaczki w formule 4 – Julia i Wiktoria Pankiewicz
Wiki i Julia z gokartów przesiadły się do bolidów formuły 4, a precyzyjniej do Italian F4 Championship Powered by Abarth. Spotykamy je w Monzie, gdzie opowiedziały nam o swoich nadziejach i marzeniach.
Julia i Wiktoria Pankiewicz pochodzą z Warszawy, mają po 15 lat i są bliźniaczkami. Ich ulubioną muzyką jest ryk silników, a naturalnym środowiskiem tor wyścigowy. Swoją przygodę z kartingiem zaczęły w wieku dziesięciu lat, a od tego sezonu, już jako „prawie dorosłe”, biorały udział w wyścigach single-seaterów w Italian F4 Championship Powered by Abarth. Bliźniaczki wspiera w tych zmaganiach zespół RB Racing Marco Angelettiego.
Julia i Wiktoria mimo młodego wieku mają na swoim koncie sporo ważnych osiągnięć. Pierwsze próby w kartingu podjęły, jeszcze jako dziewczynki, w klasie Rotax. W 2013 roku zadebiutowały na arenie międzynarodowej w KF Junior i w serii Academy CIK-FIA. W ubiegłym roku trochę wyższa Wiki przeszła do KF, podczas gdy Julia pozostała w klasie Junior. Obie wzięły udział we wszystkich wyścigach WSK Mistrzostw Europy i Świata.
Julia i Wiktoria stają w szranki nie tylko z przedstawicielami płci przeciwnej. Bliźniaczki mają bowiem na swoim koncie również inaugurację Italian F4 Women Trophy, ułatwiającą start w wyścigach kobietom-kierowcom. W tym roku w Italian F.4 Championship przewidziano 7 rund.
Każdy wyścig składa się z trzech etapów. Pierwszy trwa 28 minut + 1 okrążenie, drugi 18 minut + 1 okrążenie, a trzeci 28 minut + 1 okrążenie. |
Mimo ciągłych podróży Wiki i Julia bez większych problemów godzą swoją pasję z nauką. „Uczęszczamy do Międzynarodowej Szkoły Europejskiej w Warszawie, a naszymi największymi fanami, zaraz po członkach rodziny, są właśnie nauczyciele. Uczymy się wszędzie, gdzie się da – w samolocie, w trasie itp. Tym, którzy myślą, że mamy sielskie życie, odpowiadamy: to niezupełnie tak. Jest piękne, ale jednocześnie wymagające, pełne reguł, których musimy przestrzegać” – tłumaczy Wiki. Na szczęście siostry mogą zawsze liczyć na rodzinę: „Rodzice nas wspierają; wierzą w nas i zachęcają do tego, by się nie poddawać”.
Bliźniaczki, mimo młodego wieku, mają sprecyzowane plany na przyszłość. „Ja – mówi Wiki – pasjonuję się modą. Z pewnością spróbuję kiedyś wejść do tego świata”. Julia natomiast przyszłe losy wiąże z samochodami: „Nie mam innych pasji poza sportami motorowymi”. Bliźnięta różnią się także charakterami. Wiki jest spontaniczna i towarzyska, Julia raczej nieśmiała i nieufna. Na co dzień zatem się wspierają i motywują, kompensując swoje braki. Na torze prezentują natomiast dwie odmienne postawy. „Kiedy się ścigam, nie patrzę na nikogo, tym bardziej na Wiki – przyznaje Julia. – Jeśli mam ją przed sobą, robię wszystko, by ją wyprzedzić”. Wiki jest raczej spolegliwa: „Puszczam ją przodem, bo lubię współpracę”. Obie zgadzają się jednak w kwestii porad, jakie dałyby młodym ludziom, którzy chcieliby wejść do świata sportów motorowych: „Uwierzcie w siebie, bądźcie zdyscyplinowani i nie zniechęcajcie się niepowodzeniami”.
Single-seatery w wyścigu Również w tym roku Italian F4 Championship powered by Abarth przyciągnął wielu kierowców, dzięki promocji WSK Promotion i ACI Sport Service, i może liczyć na udział przedstawicieli 16 różnych narodowości z trzech kontynentów (Europy, Azji i Ameryki Południowej). |
Na końcu sezonu lepsza okazała się Julia Pankiewicz zdobywając w klasyfikacji generalnej klasy kobiet 355 punktów; Wiktoria 231. Dziewczyny startowały wśród 27 zawodników.
Źródło: „FCA wokół nas”, zdjęcia: Davide Pastanella
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: