Land Rover Discovery 2021 – SUV z technologią miękkiej hybrydy o mocy 355 KM
Land Rover Discovery 2021 jest już z nami i z zewnątrz wygląda bardzo podobnie do Discovery 2020. Ale popatrz trochę uważniej, a szybko odkryjesz aktualizacje, w które Land Rover wyposażył swojego trzyrzędowego SUV-a.
Land Rover Discovery zyskuje dwa nowe silniki i traci diesla. Wcześniej standardowym silnikiem był 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6, ale teraz Land Rover wprowadza czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów. To daje 296 KM mocy. Jeśli chcesz więcej, to Discovery oferuje też nowy ulepszony 3,0-litrowy rzędowy silnik Land Rovera z turbodoładowaniem. Obejmuje on technologię miękkiej hybrydy i wytwarza 355 KM. Prawdopodobnie będzie on działał płynniej i wydajniej niż stary V6. Nie ma informacji o podobnym wariancie hybrydowym typu plug-in.
Jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne, Discovery otrzymuje nowe światła do jazdy LED wraz z nowymi tylnymi światłami połączonymi ze sobą czarnym panelem, aby stworzyć efekt zwiększonej szerokości. Zmienione zderzaki mają więcej lakieru w kolorze nadwozia, a przedni zderzak ma nowe paski wlotu powietrza, nadające samochodowi bardziej sportowy wygląd. Osłona chłodnicy również została zmieniona i ma przypominać tę z Discovery Sport. Nowy projekt wlotu powietrza na błotniku jest w kolorze nadwozia. Ponadto Land Rover ma do wyboru szereg nowych wzorów kół.
Przeczytaj też: Test Land Rover Discovery Sport 2.0 D: Disco z genami Range Rovera
Najbardziej spektakularny ze wszystkich jest nowy wariant R-Dynamic. Zasadniczo składa się z błyszczących czarnych elementów wykończeniowych na całej powierzchni, aby nadać mu bardziej sportowy charakter. Wewnątrz znajduje się dwukolorowa skóra i kontrastowe szwy na siedzeniach. Land Rover uważa, że będzie to najlepiej sprzedająca się wersja wyposażenia w ofercie.
Przeczytaj też: Land Rover Discovery – pierwsza jazda
We wnętrzu Land Rovera dominuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 11,4 cala (nazwany Pivi Pro), znajdującym się w przeprojektowanej konsoli środkowej. Szeroki, poziomy ekran został zastąpiony wyższym z całkowicie nowym i odmiennym systemem informacyjno-rozrywkowym. Land Rover twierdzi, że ten nowy system informacyjno-rozrywkowy można zaktualizować za pomocą aktualizacji bezprzewodowych – nie ma potrzeby wizyty u dealera.
Cała sekcja klimatyzacji (z bardziej zaawansowaną jonizacją powietrza w kabinie) na desce rozdzielczej została również przeprojektowana, aby zmieścić się pod dużym ekranem. Nowa, fizyczna dźwignia zmiany biegów wygląda obiecująco, ponieważ Land Rover rezygnuje z obrotowej dźwigni zmiany biegów, która podnosi się i opada na konsolę. Dodatkowo Discovery otrzymuje nową kierownicę z podświetlanymi przyciskami i metalowymi łopatkami zmiany biegów. Przed kierownicą znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który został zaktualizowany o więcej funkcji.
Jeśli chodzi o osiągi Land Rovera 2021, to spodziewaj się prawie identycznych osiągów jak jego poprzednika, jeśli chodzi o możliwości terenowe. Land Rover dodał „tryb brodzenia” do selektora trybu jazdy, aby zoptymalizować pojazd pod kątem brodzenia po wodzie. Jest również wyposażony w technologię kamery Land Rover ClearSight Ground View, ale to wszystko dla miłośników off-roadu.
Ceny zaczynają się powyżej Discovery 2020, co jest nieco rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że nowy czterocylindrowy silnik ma znacznie mniejszą moc niż doładowany V6. Za podstawową wersję trzeba zapłacić około 209 922 złotych. Jeśli chcesz mieć wersję R-Dynamic z czterocylindrowym silnikiem, trzeba wydać 10 tysięcy złotych więcej.
Odświeżone modele Discovery powinny wkrótce trafić do dealerów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Chyba macie błąd w cenie po 209 tys to Disco na pewno kosztować nie będzie, poprzednia wersja zaczynała się od 250 tys