Lancia Ypsilon S Momodesign – tylko dla facetów?!
W salonach Lancia pojawiła się nowa Ypsilon S Momodesign - typowy "fashion city car" - jak określa go producent. Naszym zdaniem auto zyskało nieco bardziej drapieżny charakter. Jednak producent uznał, że "nie dla psa kiełbasa"...
Matowa czerń elementów nadwozia w połączeniu z jednym z gamy kolorów z przewagą zdecydowanych odcieni daje ciekawy efekt. Nową Lancię Ypsilon S wyróżniają także chromowane wstawki na stylizowanym na sportowy tylnym zderzaku. Wszystko komponuje się wyjątkowo intrygująco – ideał, dla chcącej podkreślić swoją osobowość kobiety.
Rzecz jasna, nie ma nic prostrzego, niż pójść do salonu i po uiszczeniu 49 510 wyjechać taką Lancią. Producent o kobietach – dla których zdaje się dedykuje konwencjonalną odmianę Ypsilon – nagle, projektując te bardziej sportową odmianę, zapomniał. I to nas martwi.
Lancia Ypsilon S Momodesign – nam przypadł do gustu, ale producent mówi nam – niet! |
fot. Lancia |
Męsko, męski, dla mężczyn!
W informacji prasowej bowiem czytamy: „(…) nowa, dynamiczna, wyróżniająca się Ypsilon S Momodesign, która jest propozycją Lancii skierowaną głównie do młodych i dojrzałych mężczyzn. Oryginalny, męski wygląd wersji specjalnej został uzyskany za pomocą dwutonowych kompozycji kolorystycznych i sportowej indywidualizacji pojazdu. (…) Ten „sporty look” przenika także do wnętrza, utrzymanego w ciemnej, męskiej tonacji.”
Lancia Ypsilon S Momodesign |
fot. Lancia |
Czy rzeczywiście Lansia Ypsilon S Momo design ma męski wygląd? Cóż, spieszymy się nie zgodzić. Historia tego samochodu sięga 2005 roku, kiedy to dwie słynne włoskie marki nawiązały współpracę, aby połączyć elegancję Lancii z modernistycznie sportowym duchem Momodesign.Wyszło – zaryzykujemy stwierdzenie – pięknie, a wszystko co piękne leży w polu zainteresowań kobiet. Jeśli dodać literkę „S” (czy w innych markach Abarth, RS, M, AMG, R, itp.) to znaczy, że nagle samochód przestanie spełniać oczekiwania kobiet? Że jest dla nich „zbyt sportowy”, że wszystkie auta typu „sportowego” są zarezerwowane dla mężczyzn?
Nasze spostrzeżenia są inne. Każdy CZŁOWIEK – niezależnie od płci, ma chęć posiadania czegoś innego niż wszyscy. Unikalnego, spersonalizowanego. I taka właśnie jest debiutująca Lancia – nie ma tu mowy o „podrasowaniu” silnika, modyfikacji zawieszenia na bardziej „twarde” i innych przeróżnych zabiegach, które sprawiają, że auto staje się bardziej sportowe. Te wersje rzeczywiście zwykle nie leżą w pierwszej kolejności w polu zainteresowań kobiet, choć sporo takich znamy, co podobnie jak my, nieco się tą informacją oburzyły.
To jaka w końcu jest Lancia Ypsilon S Momodesign?
Lancia Ypsilon S Momodesign jest po prostu ładna. Można ją jeszcze dodatkowo spersonalizować, wybierając nasycony mono-kolor (czerwień Argilla Red, czerń Vulcano Black lub biel Neve White) lub jeden z pięciu wariantów dwubarwnych, których wspólną cechą jest Matt Black. Surową, matową czerń dachu, klapy bagażnika i osłony bocznych lusterek można skontrastować z błyszczącymi lakierami Neve White, Vulcano Black, Argilla Red, Pietra Grey czy też nowym Zaffiro Blue.
S Motomodesign spośród pozostałych wersji Ypsilon wyróżnia też nowy kształt zderzaka, klamki drzwi w kolorze karoserii, stonowana aplikacja Momodesign na słupkach odśrodkowych oraz 15-calowe felgi Black Diamonds, wykonane ze stopów lekkich lakierowane na czarno, również ozdobione logo Momodesign (felgi 16-calowe w matowej czerni dostępne są w opcji wyposażenia).
Deska rozdzielcza i panele drzwiowe w kolorze czarnym sąsiadują tu z tkaniną techno-żeglarską „Sail” pokrywającą fotele sygnowane logo MOMODESIGN oraz z kontrastowymi, szarymi przeszyciami siedzeń, skórzanej kierownicy i mieszka dźwigni zmiany biegów. Elegancji nadaje polerowane wykończenie deski rozdzielczej, zaś żółte tarcze wskaźników podkreślają sportowy charakter samochodu.
Do wyboru jest jedna z dwóch benzynowych jednostek napędowych: 1.2 z systemem Start&Stop lub 0.9 TwinAir również wyposażony w system Start&Stop.
w wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. system Blue&Me sterowany przyciskami umieszczonymi na kierownicy, klimatyzację manualną, zdalne sterowanie zamka centralnego, regulowaną w pionie kolumnę kierownicy, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, a także tylną kanapę dzieloną 50/50 i radioodtwarzacz CD/MP3.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dbają systemy przeciwblokowania kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Lancia Ypsilon S Momodesign jest dostępna od 49 510 złotych. Czy za tę cenę chciałabyś „męski” samochód?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: