
Lamborghini Sian FKP 37 z klocków w skali 1:1 – zobacz je w jednej ze stołecznych galerii
Rzadko się zdarza taka gratka, żeby zobaczyć Lamborghini na żywo na polskich ulicach. Jeszcze rzadziej można zobaczyć takie auto w skali 1:1 wykonane z klocków!
W zeszłym roku Lego wprowadziło do sprzedaży zestaw Lamborghini Sian FKP 37 w skali 1:8 jako kolejny model tego kultowego samochodu z linii Lego Technic. Zestaw nr 42115 dostępny w polskiej sprzedaży. Teraz postanowiono pójść o krok dalej. Od dwóch dni można obejrzeć ten model wykonany auta z klocków w skali rzeczywistej, w warszawskiej Galerii Mokotów.
Lamborghini Sian jest zdecydowanie perełką, uznawaną za najmocniejszy, produkowany seryjnie samochód w historii marki. Model w wersji Lego jest zgodny z wielkością oryginału co do milimetra, o wymiarach 4980 mm długości, 2101 mm szerokości i 1133 mm wysokości, a waży ponad 2 tysiące kilogramów.
Do jego zbudowania zaangażowano 15-osobowy zespół, który poświęcił aż 8660 godzin na jego wykonanie. Do złożenia modelu wykorzystano 400 tys. elementów. Większość pochodziła z linii Lego Technic, jednak dodatkowo na potrzeby modelu stworzono 20 nowych typów klocków. Projektanci perfekcyjnie odwzorowali aerodynamiczną budowę samochodu, wszelkie detale kierownicy, nadwozia oraz deski rozdzielczej, a eksperci od elektroniki z Lego przyłożyli się, aby światła oddawały działanie reflektorów oryginalnego pojazdu. Jakby tego było mało – kolor modelu nałożono w oficjalnej lakierni Automobili Lamborghini, aby jeszcze bardziej zbliżyć go do wyglądu oryginalnego auta. Wisienką na torcie jest kultowe logo marki oraz flaga Włoch.
Samochód jest wystawiony w Galerii Mokotów w dniach 26.09-07.10.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: