Agnieszka Serafinowicz

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica – ostatnie Lambo z V12

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica to ostatnie spalinowe modele Lamborghini z silnikiem V12 jakie powstaną.

Spis treści

Na kilka tygodni przed oficjalnym debiutem nowej, supersportowej hybrydy Lamborghini, włoska marka prezentuje dwa modele: Lamborghini Invencible (coupé) i Lamborghini Autentica (roadster). To ostatnie Lamborghini z wolnossącym V12 jakie powstaną.

Lamborghini Invencible

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica – ostatnie takie z silnikiem V12

Dwa niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju samochody zostały zaprojektowane przez Lamborghini Centro Stile jako kwintesencja maksymalnej kreatywności przy użyciu platformy V12. Oba modele są też hołdem i pożegnaniem marki z kultowym, wolnossącym 12-cylindrowym silnikiem. Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica, to dwa modele, które czerpią mocno z najbardziej kultowych modeli włoskiej marki, takich jak Sesto Elemento, Reventon, czy Veneno.

Lamborghini Autentica - ostatni roadster z V12

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica – mnóstwo karbonu

Oba nowe samochody mają ten sam monocoque z włókna węglowego z Aventadora, produkowanego w Sant’Agata Bolognese, wraz z nadwoziem wykonanym w całości z włókna węglowego, które łączy projekt i technologie pomyślnie przetestowane przez Lamborghini w sportach motorowych. Imponująca maska ​​przypomina maskę Essenzy SCV12, wraz z wyraźnym przednim spojlerem z pionowymi rozpórkami zaprojektowanymi do zarządzania przepływem powietrza w najbardziej efektywny sposób.

Na masce wloty powietrza przypominają wloty z Sesto Elemento, a te same elementy są powtórzone w centralnej potrójnej rurze wydechowej z końcówkami z Inconelu: specjalnego, wysokowydajnego stopu stali pochodzącego z przemysłu lotniczego.

Lamborghini Invencible

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica – minimalistyczne wnętrze

We wnętrzu obu samochodów dominują czyste linie, z minimalistyczną deską rozdzielczą wzmocnioną sześciokątnymi wlotami powietrza wydrukowanymi w 3D i bez oprzyrządowania na konsoli, aby podkreślić lekkość kabiny i skupić uwagę na czystej przyjemności z jazdy. Sam kokpit jest obramowany włóknem węglowym, z cyfrowymi zegarami z dedykowaną grafiką dla każdego samochodu.

Lamborghini Invencible – jedyne takie coupé

Invencible coupé ma nadwozie w kolorze Rosso Efesto, uzupełnione progami i ramami drzwi z włókna węglowego, podobnie jak zaciski hamulcowe w Rosso Mars, które osadzone są za jednonakrętkowymi kołami z owiewkami z włókna węglowego, aby zapewnić wentylację układu hamulcowego. Na drzwiach z zawiasami nożycowymi znajdują się dwa charakterystyczne trójkolorowe sześciokąty: hołd dla włoskiej flagi, który odbija się echem na wewnętrznych okładzinach drzwi, a także na kierownicy.

Wnętrze, w tym samym kolorze co nadwozie, kontrastuje ze skórą Rosso Alala i Nero Cosmus Alcantara, zaakcentowanymi spersonalizowanymi haftami Rosso Alala i Nero Ade. Na desce rozdzielczej znajduje się logo Lamborghini w kolorze Rosso Efesto: w tym samym kolorze, co łopatki zmiany biegów na kierownicy.

Lamborghini Autentica – rasowy roadster

W podobnym duchu prezentuje się nowy roadster Auténtica. Auto ma karoserię w kolorze Grigio Titans z detalami w kolorze Matt Black i malowanie Giallo Auge: kolor powtórzony na zaciskach hamulców, a także na głównych elementach aerodynamicznych. Należą do nich przedni splitter i wywodzące się ze sportów motorowych tylne skrzydło otoczone parą płetw, które optymalizuje obciążenie aerodynamiczne. Profil samochodu jest wyjątkowy dzięki dwóm kopułom ze zintegrowanymi pałąkami, inspirowanymi samochodami wyścigowymi z otwartym dachem z przeszłości. We wnętrzu znajdują się eleganckie hafty Giallo Taurus, kontrastowa skórzana tapicerka Nero Ade oraz dwukolorowa Nero Cosmus i Grigio Octans Alcantara.

Lamborghini Invencible

Lamborghini Invencible i Lamborghini Autentica – pożegnanie z V12

Invencible i Auténtica to ostatnie samochody produkowane przez Lamborghini wyposażone w 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,5 l montowany wzdłużnie z tyłu (Longitudinale Posteriore: „LP”). Ostatnie Lamborghini V12 zapewnia moc 780 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm przy 6750 obr./min, w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią biegów ISR, napędem na cztery koła i dynamicznym układem kierowniczym Lamborghini, który steruje wszystkimi czterema kołami.

A poniżej jeszcze wideo prezentujące ostatnią wersję Aventadora, modelu, którego monokok dziedziczą opisane tu dwa modele:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze