
LaFerrari kontra Rimac Concept One – który szybszy?
Podczas gdy cały motoryzacyjny świat zachwyca się osiągami LaFerrari, mała firma z siedzibą w Chorwacji stworzyła koncept napędzany elektrycznie, który jest w stanie stanąć do równej walki z włoską maszyną.
Rimac to jeszcze mało znana firma, ale po tym wyczynie może być o niej oraz głośniej. Jej pierwszy produkt, czyli Concept One to hipersamochód wyposażony w cztery silniki elektryczne, które w sumie dostarczają 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Szczytowa moc tego zestawu to jakieś 1088 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 3 sekundy, a prędkość maksymalna to 354 km/h.
Po drugiej stronie staje wielbione przez wszystkich fanów motoryzacji LaFerrari, które ma pod maską silnik V12 wspomagany przez jednostkę elektryczną. Taki zestaw generuje 963 KM maksymalnej mocy oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna tego modelu to 350 km/h.
Twórca samochodu Rimac twierdzi, że kierowca nie musi włączać żadnego specjalnego trybu pozwalającego na maksymalne przyspieszanie. Wystarczy wcisnąć pedał gazu w podłogę, a komputer odpowiadający za kontrolę trakcji i przenoszenie momentu obrotowego zrobi wszystko, żeby impulsy elektryczne przełożyły się na nieziemskie przyspieszenie.
Zobaczcie pojedynek tych dwóch modeli podczas sprintu. Gwarantujemy, że będziecie zaskoczeni.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
huj