
„Laboratorium Nowej Mobilności” – tak rozwija się elektromobliność w Polsce
Łódź oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych podpisały list intencyjny zakładający pogłębienie wspólnych działań na rzecz rozwijania elektromobilności, transportu autonomicznego i współdzielonego oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.
PSPA i Miasto Łódź już od jakiegoś czasu łączą siły w działaniach podejmowanych na rzecz rozwoju nisko-i zeroemisyjnego transportu. Bogata historia współpracy obejmuje organizację Kongresu Nowej Mobilności w 2019 roku, szkolenie „Elektromobilność w praktyce” dla miejskich urzędników, współdziałanie przy wyznaczaniu lokalizacji ogólnodostępnych stacji ładowania planowanych do realizacji oraz – co Łódź uczyniła jako pierwsze i dotychczas jedyne miasto w Polsce – oznakowanie dostępności miejskich buspasów dla pojazdów elektrycznych.
„Laboratorium Nowej Mobilności” to wielowymiarowy projekt, w ramach którego inicjowane będą projekty pilotażowe i badawcze z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Łódź wychodzi naprzeciw pojazdom autonomicznym, prezentując gotowość do testowania w praktyce tej formy transportu przyszłości.
Przeczytaj też: Czy jesteś gotowy na elektromobilność? Konsumenci są zdezorientowani technologią pojazdów elektrycznych
Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA, wyznał:
Podpisane porozumienie wyznacza strategiczne cele i kierunki działania na najbliższą przyszłość. To kolejny krok w historii bardzo dobrej współpracy Miasta Łódź i PSPA na rzecz rozwijania i popularyzowania trendów nowej mobilności, ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności. Na tej drodze zrobiliśmy dotychczas bardzo wiele. Skala działań podejmowanych przez Łódź, mających na celu redukcję smogu komunikacyjnego i transformację ku czystym formom transportu, plasuje to miasto w awangardzie polskich samorządów, co bardzo nas cieszy.
Maciej Riemer, dyrektor Departamentu Klimatu i Ekologii Urzędu Miasta Łodzi, dodał:
Łódź nie od dziś stawia na elektromobilność. Jako pierwsze i dotychczas jedyne miasto w Polsce wprowadziła oznakowanie – piktogramy – informujące o tym, że pojazdy elektryczne też mają przywilej korzystania z miejskich buspasów. Jesteśmy w trakcie budowy 150 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Do pierwszego kwartału 2021 r. chcemy mieć ich ponad 200 w całym mieście. Kupujemy 17 elektrycznych autobusów. Podpisany właśnie z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, największą organizacją w Polsce kreującą rynek elektromobilności w Polsce, list intencyjny zakłada dalsze wspólne działania na rzecz rozwijania transportu elektrycznego w Łodzi.
Przeczytaj też: Elektromobilność – obalamy największe mity!
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: