81
1
La Squadra to dealer najbardziej egzotycznych marek samochodowych, który ma swoją siedzibę w Katowicach. W portfolio firmy wchodzą marki takie jak Rimac, Koenigsegg, Bugatti czy Pagani. I to z tymi samochodami dealer przyjechał na kończący sezon event do Warszawy.
W sobotę, 23 listopada 2024 roku, w warszawskim Studio Tęcza, odbył się wyjątkowy event – La Squadra One Shoot. Sprzedawca luksusowych samochodów przywiózł do Warszawy sześć, wyjątkowo ekskluzywnych modeli. Całość zorganizowana została jako Zakończenie Sezonu 2024.
La Squadra jest jedynym oficjalnym dealerem najbardziej egzotycznych marek w Polsce. Z tego względu na wystawie można było zobaczyć auta, których spotkanie w normalnym ruchu ulicznym graniczy niemal z cudem. Były to modele:
Oprócz tego, przed wejściem na halę stały trzy samochody – ,,standardowy” Rimac Nevera, Ferrari 296 GTB i Ferrari Roma Spider. Można zaryzykować stwierdzenie, że Ferrari przy Neverze oraz modelach wystawionych wewnątrz, robiło się wręcz ,,popularne”, ,,zwykłe”.
Rimac Nevera R to jeden z najważniejszych reprezentantów elektrycznych hipersamochodów. Lżejszy, ostrzejszy, skuteczniejszy aerodynamicznie i, przede wszystkim, mocniejszy od swojej ,,standardowej” wersji. Bateria o pojemności 108 kWh (opracowana samodzielnie przez Chorwatów) napędza cztery silniki elektryczne (samochód ma napęd AWD) generujące łączną moc 2107 KM, czyli o prawie 200 KM większą od poprzedniego modelu. Pierwsza setka katalogowo ma pojawić się po 1,81 s, druga – po 4,38 s, a trzecia – po 8,66 s. Prędkość maksymalna jest standardowo ograniczana do 350 km/h, ale podczas przejazdu nadzorowanego przez inżynierów Rimaca, samochód może osiągnąć 412 km/h. Samochód limitowany jest do 40 egzemplarzy, a cena za każdy model to ponad 2,6 miliona euro.
La Squadra to oficjalny dealer Bugatti w Polsce. Z tego powodu do Warszawy zawitał najnowszy projekt francuskiej marki – model Tourbillon. Bugatti, które aktualnie tworzy spółkę z marką Rimac, po raz pierwszy zrezygnowało w tym modelu z silnika W16. Zamiast tego pojawiła się hybrydowa V16 o pojemności 8,3 litra produkująca 1800 KM. Nad opracowaniem napędu pracował sam szef firmy, Mate Rimac. Ukłąd zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 2 sekundy i prędkość maksymalną – osiągalną w zaledwie 25 sekund – ograniczoną do 445 km/h. Samochód limitowany jest od 250 egzemplarzy – każdy kosztuje ponad 3,8 miliona euro.
Pagani to także jedna z marek będących w portfolio dealera La Squadra. Utopia, czyli włoskie dzieło sztuki na kółkach, to następca modelu Huayra. Samochód posiada silnik V12 konstrukcji Mercedesa AMG o pojemności 6 litrów i mocy 864 KM. Moc przenoszona jest tylko na tylne koła przez automatyczną lub, specjalnie opracowaną do tego modelu, manualną 7-biegową przekładnię. Co ciekawe, mimo zdejmowanego dachu, auto waży dokładnie tyle samo, co wersja Coupe – tylko 1280 kg. Samochód, tak jak reszta obecnych na La Squadra One Shoot modeli, także jest limitowany – powstanie jedynie 130 sztuk. Cena za jeden model zaczyna się od 3,1 miliona euro.
Szwedzi nie raz mocno zamieszali swoimi modelami na rynku hipersamochodów. Najnowszy model, CC850, to kolejny cud inżynierii, który wyjechał z ich fabryki. Na szczególną uwagę na pewno zasługuje tutaj niespotykana nigdzie indziej skrzynia biegów, która może być manualem (6 biegów) albo automatem (9 biegów) w zależności od tego, jak ustawi ją sobie kierowca. CC850 posiada silnik V8 o pojemności 5 litrów produkujący moc 1185 KM lub 1385 KM gdy zasilany jest bioetanolem E85. Imponujący jest także stosunek masy do mocy auta – wynosi on idealnie 1:1. Pierwotnie, samochód miał być ograniczony do 50 sztuk, jednak producent zwiększył serię do 70 sztuk. Cena za jeden egzemplarz? Od 3,3 miliona euro wzwyż.
Jedną z najciekawszych marek w portfolio La Squadra jest Kimera. Firma ta produkuje ściśle limitowane serie wzorowane na legendarnym modelu Lancia 037B. W zasadzie można uznać, że Kimera EVO37 jest tzw. ,,restomodem”. Już w ,,bazowej” wersji, jest to pojazd bardzo unikatowy, a co dopiero w obecnej na La Squadra One Shoot specyfikacji Martini 7 przygotowanej w celu oddania hołdu dla oryginalnej rajdówki Lancii. Pod maską tej konkretnej wersji znajduje się silnik o pojemności 2,1 litra i mocy 550 KM. Moc przenoszona jest jedynie na tylne koła przez manualną lub sekwencyjną skrzynię biegów. Producent zdecydował się na ograniczenie modelu do jedynie 37 sztuk, a cena każdej z nich zaczyna się od 480 tysięcy euro.
La Squadra, działająca wspólnie z Ferrari Katowice, nie mogła zapomnieć o przedstawicielu włoskiej marki. Ferrari SF90 XX Stradale to bardziej podrasowana wersja modelu SF90. Warto zauważyć, że jest to pierwszy samochód Ferrari z serii XX, który może legalnie wyjechać na ulice. W stosunku do swojego ,,standardowego” brata, SF90 XX Stradale posiada moc większą o 30 KM, jednak to nie poprawa mocy była głównym celem inżynierów. Włosi chcieli, aby samochód był jeszcze lepszy na torze wyścigowym i z tego powodu postawili głównie na zmiany poprawiające aerodynamikę. Ich efektem jest np.: dwukrotnie zwiększony docisk (przy prędkości 250 km/h – 530 kg) czy zmniejszony współczynnik oporu powietrza. Ferrari limitowane jest do 799 sztuk (w wersji Spider – do 599), a każda z nich kosztuje od 770 000 euro (od 850 000 w wersji Spider).
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Rondo czyli inaczej skrzyżowanie o ruchu okrężnym - panują na nim taki same zasady, jak na każdym innym skrzyżowaniu, ale uspokaja ono ruch i poprawia bezpieczeństwo. Tylko dlaczego polscy kierowcy się na nich gubią i stale popełniają te same błędy? Sprawdźcie czy też ich czasem nie popełniacie.Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Rondo czyli inaczej skrzyżowanie o ruchu okrężnym - panują na nim taki same zasady, jak na każdym innym skrzyżowaniu, ale uspokaja ono ruch i poprawia bezpieczeństwo. Tylko dlaczego polscy kierowcy się na nich gubią i stale popełniają te same błędy? Sprawdźcie czy też ich czasem nie popełniacie.Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Rondo czyli inaczej skrzyżowanie o ruchu okrężnym - panują na nim taki same zasady, jak na każdym innym skrzyżowaniu, ale uspokaja ono ruch i poprawia bezpieczeństwo. Tylko dlaczego polscy kierowcy się na nich gubią i stale popełniają te same błędy? Sprawdźcie czy też ich czasem nie popełniacie.Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Rondo czyli inaczej skrzyżowanie o ruchu okrężnym - panują na nim taki same zasady, jak na każdym innym skrzyżowaniu, ale uspokaja ono ruch i poprawia bezpieczeństwo. Tylko dlaczego polscy kierowcy się na nich gubią i stale popełniają te same błędy? Sprawdźcie czy też ich czasem nie popełniacie.Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
kunterk - 24 listopada 2024
zastanawia mnie kto kupuje ferrari czy lamborghini w obecnych czasach poza względem inwestycyjnym, skoro zwykły sls amg black series ” rucha” większość tych zabawek, w wykończenie jest 3 poziomy wyżej niż ferrarka, kenigseeg czy inny fiatobpodobny twór…