Kwalifikacje GP Europy
Kierowcy McLaren Mercedes okazali się najszybsi podczas kwalifikacji w Walencji. Czy McLaren przygotował w końcu samochód, który pozwoli jego kierowcom osiągać wyniki na miarę mistrzów świata?
Kovalainen, Hamilton, Barrichello |
fot. Daimler
|
Lepiej późno niż wcale, chciałoby się rzec. Po pechowych dla Lewisa Hamiltona treningach kwalifikacje okazały się bardzo udane. Co więcej, drugi kierowca zespołu, Heikki Kovalainen wystartuje do wyścigu z drugiego pola.
Rubens Barrichello potwierdził chyba powrót zespołu Brawn GP do fromy.Na czwartej pozycji zameldował się Sebastian Vettel, który jak się okazało miał prawie tyle samo paliwa w swoim samochodzie,
co Hamilton. Najcięższy bolid spośród pierwszej 10 kierowców będzie mieć na starcie wyścigu w Walencji starujący z 4. linii Nico Rosberg. Robert Kubica zakwalifikował się do 3. sesji kwalifikacyjnej, ale zajął w niej 10. lokatę. Jak sam powiedział,
jest to dość niewygodna pozycja, ponieważ nie daje możliwości dostosowania strategii. Wydaje się, jakby 11. pole startowe Nicka Heidfelda mogło przynieść mu większe szanse na zdobycie punktów. Najwięcej paliwa będą mieć w niedzielę kierowcy Toyoty.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
1:38.649 |
1:38.182 |
1:39.498 |
15 |
||
2 |
2 |
1:38.816 |
1:38.230 |
1:39.532 |
26 |
||
3 |
23 |
1:39.019 |
1:38.076 |
1:39.563 |
21 |
||
4 |
15 |
1:39.295 |
1:38.273 |
1:39.789 |
21 |
||
5 |
22 |
1:38.531 |
1:38.601 |
1:39.821 |
22 |
||
6 |
4 |
1:38.843 |
1:38.782 |
1:40.144 |
25 |
||
7 |
16 |
1:39.039 |
1:38.346 |
1:40.185 |
25 |
||
8 |
7 |
1:39.155 |
1:38.717 |
1:40.236 |
21 |
||
9 |
14 |
1:38.983 |
1:38.625 |
1:40.239 |
21 |
||
10 |
5 |
1:38.806 |
1:38.747 |
1:40.512 |
23 |
||
11 |
6 |
1:39.032 |
1:38.826 |
– |
17 |
||
12 |
20 |
1:39.145 |
1:38.846 |
– |
18 |
||
13 |
10 |
1:39.459 |
1:38.991 |
– |
15 |
||
14 |
8 |
1:39.322 |
1:39.040 |
– |
16 |
||
15 |
12 |
1:38.912 |
1:39.514 |
– |
17 |
||
16 |
21 |
1:39.531 |
– |
– |
11 |
||
17 |
17 |
1:39.795 |
– |
– |
8 |
||
18 |
9 |
1:39.807 |
– |
– |
10 |
||
19 |
11 |
1:39.925 |
– |
– |
10 |
||
20 |
3 |
1:41.413 |
– |
– |
13 |
Waga bolidów po kwalifikacjach:
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Waga |
Paliwo (kg) |
Liczba |
1 |
Lewis Hamilton |
653 |
48 |
16 |
|
2 |
Heikki Kovalainen |
655 |
50 |
17 |
|
3 |
Rubens Barrichello |
662,5 |
57,5 |
20 |
|
4 |
Sebastian Vettel |
654 |
49 |
17 |
|
5 |
Jenson Button |
661,5 |
56,5 |
20 |
|
6 |
Kimi Raikkonen |
661,5 |
56,5 |
20 |
|
7 |
Nico Rosberg |
665 |
60 |
21 |
|
8 |
Fernando Alonso |
656,5 |
51,5 |
18 |
|
9 |
Mark Webber |
664,5 |
59,5 |
21 |
|
10 |
Robert Kubica |
657,5 |
52,5 |
18 |
|
11 |
Nick Heidfeld |
677 |
72 |
26 |
|
12 |
Adrian Sutil |
672,5 |
67,5 |
24 |
|
13 |
Timo Glock |
694.7 |
89,7 |
32 |
|
14 |
Romain Grosjean |
677.7 |
72,7 |
26 |
|
15 |
Sebastien Buemi |
688.5 |
83,5 |
30 |
|
16 |
Giancarlo Fisichella |
692.5 |
87,5 |
31 |
|
17 |
Kazuki Nakajima |
702 |
97 |
35 |
|
18 |
Jarno Trulli |
Toyota |
707,3 |
102,3 |
37 |
19 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
678,5 |
73,5 |
26 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
690,5 |
85,5 |
31 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: