
Kurtka jak poduszka powietrzna? Koncepcyjna kolekcja Airbag świętuje przełomowy wynalazek
Koncepcyjna kolekcja Airbag powstała na cześć patentu na poduszkę powietrzną, która świętuje w tym roku swoje 50-lecie. Ubrania zostały wykonane z pochodzących z recyklingu materiałów z poduszek powietrznych. Zobacz jak wyglądają!
Mercedes-Benz przedstawia nową, koncepcyjną kolekcję ubrań, stworzoną we współpracy z amerykańskim projektantem Heronem Prestonem, którego marka oferuje odzież inspirowaną sportem oraz modą uliczną dla kobiet i mężczyzn. Przed stworzeniem własnego szyldu Preston pracował dla Nike oraz Kanyego Westa, a także współpracował z NASA.
Poduszka powietrzna stanowi dziś nieodłączny element wyposażenia samochodów. 50 lat temu, w październiku 1971 roku, pionierska poduszka powietrzna została po raz pierwszy opatentowana. Mercedes-Benz był jednym z pierwszych producentów samochodów, który zintegrował poduszkę powietrzną w ramach koncepcji bezpieczeństwa w autach osobowych. Było to ponad 40 lat temu. Od tamtej pory poduszki powietrzne pomogły uratować niezliczone ludzkie życia.

Na cześć patentu na poduszkę powietrzną koncepcyjna odzież z kolekcji Mercedes-Benz x Heron Preston Airbag Concept Collection została wykonana z pochodzących z recyklingu materiałów z poduszek powietrznych.

Kolekcja w zamyśle projektanta przedstawia przełomową funkcję poduszek powietrznych na nowo – trzy stylizacje dla mężczyzn i kobiet, wykorzystują odzyskane materiały pochodzące z osobowych Mercedesów. Do działania poduszki powietrznej nawiązuje możliwość „nadmuchiwania” i opróżniania ubrań z powietrza.

Z myślą o promowaniu idei upcyklingu i zrównoważonego rozwoju jako głównej odpowiedzialności „nadmuchiwany” zestaw z sesji pojawi się jako instalacja podczas Tygodnia Mody Mercedes-Benz w Berlinie (6-8 września 2021 roku).

Kolekcja projektu Herona Prestona od 10 września będzie dostępna na globalnej platformie GOAT.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: