Kupujemy nowe auta – takich wyników w Polsce jeszcze nie było
Kupujemy nowe auta. Znowu chętniej niż wcześniej. Rekordy w segmencie premium, mamy też lidera elektromobilności w Polsce, nie jest zaskoczeniem.
Spis treści
- Kupujemy nowe auta – liczba nowych aut o prawie jedną trzecią wyższa niż przed rokiem
- Kupujemy nowe auta – lider jest jeden, niezmiennie
- Kupujemy nowe auta – wśród elektrycznych również wyraźny lider
- Kupujemy nowe auta – segment premium, tak jeszcze nie było
IBRM Samar podsumował pierwszy kwartał 2023 roku. Polacy idą na rekord jeżeli chodzi o nowe samochody, widać to szczególnie w segmencie premium. Kupujemy nowe auta, kupujemy ich znacznie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale jeżeli chodzi o segment premium, takich wyników nie mieliśmy nigdy.
Kupujemy nowe auta – liczba nowych aut o prawie jedną trzecią wyższa niż przed rokiem
Według udostępnionych nam danych, liczba zarejestrowanych samochodów w samym tylko marcu zbliżyła się do 49,5 tysiąca egzemplarzu. To rezultat aż o 28% wyższy od uzyskanego w marcu 2022 roku. Z kolei w całym pierwszym kwartale Polacy kupili i zarejestrowali aż 123 032 samochody, co jest wynikiem o ponad 20 proc. wyższym niż wcześniej.
Kupujemy nowe auta – lider jest jeden, niezmiennie
Liderem wśród marek na rynku polskim niezmiennie pozostaje Toyota, przy czym nic nie wskazuje na to, by Japończycy mieli oddać pola komukolwiek innemu. W marcu samych Toyot zarejestrowano aż 9426 egzemplarzy, co jest wynikiem aż o 51% wyższym niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Tym samym udział Toyoty w rynku polskim wzrósł do 21,3%. To znacznie lepszy wynik od wicelidera, marki Škoda, która może obecnie poszczycić się udziałem w rynku na poziomie 10,3%. Na trzecim miejscu z 7,5-procentowym kawałkiem rynkowego tortu pozostaje Kia, ale Koreańczykom, jako jedynej marce na podium, sprzedaż w I kwartale 2023 roku spadła o 7,5%.
Kupujemy nowe auta – wśród elektrycznych również wyraźny lider
Gdy spojrzymy na rynek samochodów elektrycznych, również w Polsce numerem jeden okazuje się Tesla. W całym I kwartale 2023 roku zarejestrowano 1046 samochodów tej marki, warto też zauważyć, że zainteresowanie Teslą rośnie. W samym tylko marcu zarejestrowano aż 733 aut amerykańskiego producenta. Jak widać obniżka cen w połączeniu z dostępnością samochodów skutecznie działa na wzrost zainteresowania samochodami Elona Muska.
Kupujemy nowe auta – segment premium, tak jeszcze nie było
Polacy się bogacą? Trudno dojść do innych wniosków, gdy spojrzymy na wynik rynkowy w segmencie premium. W samym tylko marcu Polacy zarejestrowali ponad 10 tysięcy takich aut. Wojciech Drzewiecki z IBRM Samar zwraca uwagę, że poprawiła się dostępność samochodów, a okresy oczekiwania na nowe samochody się skróciły, do tego doszły działania promocyjne producentów, oferty wyprzedażowe tak popularne na początku roku oraz dodatkowe pakiety akcesoryjne wielu modeli. Część marek powróciła również do dobrych tradycji udzielania dodatkowych rabatów klientom, którzy wybierając nowe auto decydują się na pojazd tej samej marki. Lojalność to bardzo cenna cecha, szczególnie w dzisiejszym, zróżnicowanym świecie.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: