Kultowe Renault 4L zinterpretowane na nowo. Suite N°4 to hotelowy apartament dla nomadów
W roku 1956 Pierre Dreyfus, prezes Państwowego Zarządu Fabryk Renault, rzucił pomysł „blue jeans car” („samochodu jak dżinsy”). Zażądał on od swoich pracowników stworzenia przestronnego samochodu, który jak dżinsy, będzie pasował każdemu. Spełnieniem jego oczekiwań stało się Renault 4L, pierwszy samochód z tylną klapą pełniącą rolę piątych drzwi. W rezultacie model stał się nowym standardem w świecie motoryzacji.
Renault 4 to kultowy samochód, trzeci w historii motoryzacji pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy i najlepiej sprzedający się na świecie francuski samochód (ponad osiem milionów sztuk) dostępny w ponad 100 krajach.
W roku 1956 Pierre Dreyfus, prezes Państwowego Zarządu Fabryk Renault, rzucił pomysł „blue jeans car” („samochodu jak dżinsy”). Biorąc za wzór tę część garderoby, która zyskała niezwykłą popularność, chciał stworzyć uniwersalny, oszczędny samochód przeznaczony na wszystkie kontynenty, dopasowany do społecznych zmian, jakie zarysowały się na początku lat 60. Po pięciu latach prac Renault 4, pierwszy samochód osobowy firmy Renault z napędem na przednią oś, pokazany został prasie, a następnie zaprezentowany na Salonie Samochodowym w 1961 roku. W momencie wprowadzenia na rynek pokazano wersję dostawczą i trzy wersje osobowe: R3, która zniknęła z katalogów w następnym roku, R4 i R4L (L oznaczało wersję luksusową). Ta ostatnia bardzo szybko stała się przydomkiem całej gamy i znalazła swoje miejsce w sercach Francuzów.
W ramach obchodów 60-lecia powstania Renault 4L, marka nawiązała współpracę z projektantem Mathieu Lehanneurem, który zaproponował nową wizję auta. W rezultacie powstał unikatowy samochód koncepcyjny Suite N°4, wyglądający jak hotelowy apartament dla nomadów.
RENAULT SUITE N°4
Tworząc model koncepcyjny Suite N°4, Mathieu Lehanneur czerpał inspiracje do swojej wizji z dwóch istniejących obok siebie światów: motoryzacji i architektury. Suite N°4 jest hołdem dla Renault 4L.
Suite N°4 zachowuje proporcje i kształty nadwozia kultowego pierwowzoru, ale został poddany całkowitej transformacji. Tylna część nadwozia i tylna klapa zostały zastąpione poliwęglanową kapsułą, która daje widoczność na zewnątrz i doświetlenie wnętrza na miarę „szklanych domów”. Umieszczone na dachu przezroczyste panele słoneczne pozwalają swobodnie przenikać promieniom słońca, pomagając zarazem w doładowywaniu akumulatora trakcyjnego auta, które jest teraz w 100% elektryczne.
We wnętrzu siedzenia i deska rozdzielcza zostały pokryte żółtym aksamitem. Dla kontrastu tylna część wnętrza została wykończona prążkowaną szenilową tkaniną i wzbogacona dwoma kinkietami. Całość uzupełniają poduszki i wałek, które zamieniają strefę bagażnika w hotelowy pokój na kołach. Efekt potęguje ruchoma drewniana ławka, wysuwana na podobieństwo szuflady i osłonięta po otwarciu tylnej klapy. Podobnie jak w Renault 4L, wszystkie tkaniny użyte w Suite N°4 są Made in France.
Opisując koncepcyjny pojazd, Mathieu Lehanneur wyznał:
Suite N°4 to nowy sposób postrzegania mobilności i podróżowania. Chciałem połączyć świat motoryzacji i architektury, aby stworzyć pokój hotelowy na świeżym powietrzu. To więcej niż apartament w najpiękniejszym luksusowym hotelu – jest zawsze dokładnie tam, gdzie chcesz: z widokiem na morze, pośrodku pól lub wiezie cię po mieście twoich marzeń.
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: