
Ktoś chce sprzedać Porsche za 48 milionów złotych. Czy ktoś się skusi?
W Tokio wystawiono na sprzedaż Porsche 911 GT1 Strassenversion. Cena jest jednak tak zawrotna, że chyba ktoś bardzo nie chce go sprzedać.
Porsche 911 GT1 Strassenversion to wyjątkowy samochód. By spełnić wymogi homologacyjne dla modelu klasy GT1 Porsche musiało zbudować 25 egzemplarzy 911 GT1 w wersji drogowej, które z 911 wspólne miały tylko reflektory i tylne lampy.
W torowej wersji Porsche GT1 miało 592 KM i ważyło 1050 kilogramów. Drogowa wersja miała 544 KM i ważyła o 100 kilogramów więcej. Z testu „Auto Motor und Sport” z 1997 roku wynika, że od 0 do 100 km/h auto rozpędziło się w 3,9 sekundy i osiągnęło prędkość maksymalną 308 km/h.
Jeden z tych wyjątkowych samochodów został właśnie wystawiony na sprzedaż.
W Tokio wystawiono na sprzedaż Porsche 911 GT1 Strassenversion. Samochód ma przejechane 787 kilometrów i sprzedający chce za niego 10,5 miliona euro, czyli ponad 48,5 miliona złotych. To kwota, za jaką można kupić trzy Bugatti Chiron.
Cena jest tak zawrotna, że chyba ktoś chyba tylko udaje, że chce sprzedać Porsche, a tak naprawdę bardzo nie chce go sprzedać. Albo… sprzedaje coś zupełnie innego, niż przedstawia na zdjęciach.
W 2011 roku ktoś, korzystając z tych samych zdjęć, sprzedawał 911 GT1 w Kioto. Samochód miał 901 kilometrów przebiegu i został wystawione za niecałe półtora miliona euro. Co więcej, aktualny sprzedający ma w swojej ofercie 14 innych samochodów, a właściwie osiem samochodów i sześć planów produkcyjnych na 2022 rok, bo chce sprzedać między innymi Mercedesa-AMG Project One, Astona Martina Valhallę i Bugatti Centodieci.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: