Który samochód sprzeda się szybciej – niebieski czy czarny? Zgadniecie?
Kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem dla większości kierowców przy wyborze samochodu, ale jak się okazuje wpływa na czas jego sprzedaży. Jakie kolory aut najchętniej wybierają Polacy? Który samochód sprzeda się szybciej – niebieski czy czarny?
Auto używane w kolorze niebieskim sprzedaje się o 5 dni dłużej, niż w czarnym i szarym! Zgadliście?
Wielkanoc to tradycje oraz kolory, i chociaż wśród kierowców rośnie zainteresowanie lakierami metalicznymi, a udział ekstrawaganckich kolorów, takich jak zielony lub pomarańczowy nieznacznie się zwiększa, większość z nas w swoim wyborze nadal jest konserwatywna. Aż 21% samochodów używanych sprzedawanych jest w kolorze czarnym, 19% w kolorze srebrnym, a 16% w wielu odcieniach szarości. Takie dane wynikają z analizy sprzedaży n dealera samochodów używanych AAA AUTO:
Kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem dla większości kierowców przy wyborze samochodu. Większość z nich woli wybrać auto w lepszym stanie technicznym, niezależnie od jego koloru. Kolor jest ważny dla maksymalnie 10% klientów.
Przeczytaj też: Ocena stanu technicznego samochodu przed zakupem. Co warto sprawdzić?
Niewielki odsetek klientów preferujący ekstrawaganckie kolory ma zazwyczaj bardzo konkretny cel, z którego nie chce zrezygnować. Na przykład czerwień pastelowa, bez lakieru metalicznego jest specyficzna, ponieważ rzadko ją akceptują mężczyźni, a jest bardziej popularna wśród kobiet.
Rodzaj koloru ma także wpływ na długość czasu, w jakim auto używane zostanie sprzedane. Kolory niemetaliczne szary i czarny szybko się sprzedają. Podstawowy niebieski sprzedaje się o 5 dni dłużej, mimo że takie auta są tańsze. Około 10 dni dłużej sprzedają się najpopularniejsze kolory: czarny i szary metalik, niebieski metalik i biały. Spośród powszechnych kolorów czerwony niemetaliczny jest sprzedawany najdłużej, czyli o 14 dni dłużej niż szary lub czarny.
Przeczytaj też: Prawie połowa Polaków popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. A Ty?
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: