Kto policzy ile wykroczeń popełnił ten rowerzysta jednym manewrem?
Oto kolejny miłośnik rowerów, który uważa, że drogi publiczne to jego własny plac zabaw i może jeździć po nich jak mu się żywnie podoba. Przecież kierowcy będą się bali, że go potrącą i ustąpią mu miejsca, więc w czym problem?
Duży może więcej? Okazuje się, że wręcz przeciwnie – to mały może więcej. Założymy się, że ten rowerzysta nie odważyłby się na podobny wyczyn za kierownicą samochodu, ani nawet jadąc motocyklem. Ale na rowerze? Na rowerze można wszystko!
Rowerzysta doprowadził do kolizji i absurdalnie się tłumaczył
Zobaczcie na poniższe wideo. Rowerzysta porusza się pasem do skrętu w lewo, ale nie zatrzymuje się na widok czerwonego światła, lecz jedzie dalej. Wjeżdża na skrzyżowanie i przejeżdża przez nie na wprost, zmuszając samochody do zatrzymania się. Brawo – takiego ignorowania przepisów i innych użytkowników dróg dawno nie widzieliśmy.
Rowerzysta najpierw skopał auto, a potem uderzył w nie rowerem!
Pobawmy się może w policjantów i podliczmy ten manewr rowerzysty. Za przejazd na czerwonym świetle należy się mandat od 300 do 500 zł, 250 zł za jazdę na wprost z pasa do skrętu w lewo (niestosowanie się do znaków wyznaczających kierunki pasów ruchu), a do tego możemy jeszcze doliczyć wymuszenie pierwszeństwa na skrzyżowaniu, za 350 zł (Dacia jadąca z lewej strony miała zielone światło, a więc i pierwszeństwo). Załóżmy jeszcze, że to nie był rowerzysta, tylko kierowca, wiec należą mu się także punkty karne – odpowiednio 6, 5 oraz 5.
Rowerzysta wjeżdża na czerwonym pod samochód. No i w czym problem?
Podsumowując, za ten jeden manewr bohater nagrania powinien zapłacić nawet 1000 zł (kumulacja mandatów nie może być wyższa) i zarobić 17 punktów karnych. Policjant mógłby także uznać, że tak rażące lekceważenie przepisów wskazuje na pogardę dla nich ze strony kierującego. Miałby podstawy, aby odstąpić od postępowania mandatowego, zatrzymać takiemu kierowcy prawo jazdy i skierować wniosek o ukaranie do sądu. Ale zejdźmy na ziemię. To rowerzysta. Nie da się go zidentyfikować, a więc i ukarać. A on dobrze o tym wie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wykroczenia.
1. Niezatrzymanie się przed sygnalizatorem S1 wskazującym sygnał stój (światło czerwone)
2. Jazda na wprost z pasa do skrętu w lewo (czyli niestosowanie się do znaków poziomych.
Nie ma tu natomiast wymuszenia pierwszeństwa, bo sygnalizacja zakazywała mu wjazdu za sygnalizator.
Anonymous - 5 marca 2021
ten rowerzysta nie wie, że powinien stosować się do jakichś przepisów!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Czerwone światło,przejście dla pieszych i niezasygnalizowanie zmiany pasa ruchu…..
Anonymous - 5 marca 2021
czyli podobnie jak połowa tzw kierowców widział ktoś kiedyś kierunkowskaz w BMW?