„Królowa Bugatti – śladami życia mistrzyni prędkości” Miranda Seymour
Książka przenosi nas w szalone lata 30-te ubiegłego wieku, czasy paryskich kabaretów, rodzącej się motoryzacji, pierwszych wyścigów samochodowych i tragedii na torach. Pokazuje świat pełnych fantazji i talentu konstruktorów najszybszych aut świata, kierowców rajdowych, na których za każdym zakrętem czyhała śmierć, a wśród nich, życiową awanturnicę, obdarzoną niezwykłym temperamentem piękność - Helle Nice...
![]() |
Ani pochodzenie ani dzieciństwo nie zapowiadały niezwykłego życia, jakie potem wiodła ta urocza, żywiołowa i beztrosko rozwiązła dama. Hélène Delangle, lepiej znana jako Hellé Nice, urodziła się w 1900 roku w małej francuskiej wiosce i była córką poczmistrza. Kochało ją wielu, nienawidziło kilkoro – jedna z jej rywalek stwierdziła kiedyś z przekąsem, że Hélène myśli tylko o „seksie i popisywaniu się”.
Pierwszym krokiem na ścieżce do błyskotliwej, choć krótkiej kariery była przeprowadzka do Paryża w połowie szalonych lat dwudziestych zeszłego wieku. Wyzwolona spod nadzoru rodziny Hélène zaczęła tańczyć w balecie, później została striptizerką. Nie wystarczał jej jednak duszny światek wielbicieli i zasłon z wiotkiego tiulu. Na Mistrzostwach Aktorów – typowo francuskiej imprezie, gdzie aktorskie sławy konkurowały na torach wyścigowych o palmę pierwszeństwa – zakochała się w potężnych maszynach i oszałamiających prędkościach. Jak się okazało, miała wszelkie warunki, aby zostać niezwykle utalentowanym, nieulękłym kierowcą – królową wyścigów samochodowych.
Piękna, młoda Hellé Nice – bo takie nazwisko przybrała – nie tylko zwróciła na siebie uwagę, ale i współpracowała z Ettore Bugattim, twórcą marki samochodów, z którymi już na zawsze będą kojarzyć się jej osiągnięcia. Żadna z kobiet w tamtych czasach nie zrobiła takiej kariery w sporcie samochodowym jak ona. Brała udział w wielu wyścigach Grand Prix, w latach trzydziestych. Jako jedyna kobieta jeździła na zdradliwych amerykańskich torach wyścigowych i ustanawiała kolejne, nowe rekordy prędkości, aż zdarzył się wypadek, który stał się początkiem końca jej kariery kierowcy wyścigowego. Potem zaś oskarżenia o współpracę z Gestapo zniszczyły jej reputację i zabrały wszystko, co kochała, lecz mimo wszystko do końca życia nie upadła na duchu.
Królowa Bugatti jest opowieścią o fascynującej, niezłomnej kobiecie, jednej z wielbiących ryzyko istot, która była jednym z pionierów sportów motorowych. W tym reportażu historycznym, odwołując się do niepublikowanych wcześniej materiałów, Miranda Seymour odtworzyła przebieg burzliwej kariery i niezwykłego życia Hellé Nice, a także odsłoniła kulisy wyścigów samochodowych w latach międzywojnia.
Cena: 34 zł
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: