
Król europejskich dróg jest tylko jeden. Ten producent wprost miażdży konkurencję
Obecna sytuacja w branży motoryzacyjnej nie jest zbyt wesoła. Pandemia, wzrost cen, kryzys w półprzewodnikach - wszystko to sprzysięgło się przeciwko producentom samochodów. Ale jest jeden producent, któremu ta sytuacja jest na rękę.
Wszyscy producenci samochód zaliczają spadki sprzedaży, nawet w porównaniu z pierwszym pandemicznym, 2020 rokiem. Z danych za trzeci kwartał, które opublikowała Grupa Renault wynika, że Renault sprzedało o prawie 1/4 samochodów mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Cała Grupa Renault jest na minusie aż o 26,3%.
Dacia, król europejskich dróg
Dacia sprzedała 138 375 nowych samochód. To oznacza spadek o 11,2% w stosunku do okresu między lipcem a wrześniem ubiegłego roku. Ale to nic, ponieważ inni notują znacznie większe spadki.
W trzecim kwartale 2021 roku Dacia Sandero była najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie, a Dacia Duster – najpopularniejszym SUV-em (a przy okazji też trzecim najpopularniejszym samochodem osobowym na Starym Kontynencie).
Skąd taka popularność Dacii?
W dzisiejszych czasach samochód ma służyć głównie do przemieszczania się. Ma być wygodny, niezawodny i spełniać swoje zadanie. Znaczek na masce nie jest już najważniejszy. Dacia jest praktyczna i funkcjonalna, a modele najnowszych generacji wyglądają tak, że naprawdę przyjemnie się na nie patrzy.
Podstawą sukcesu Dacii jest też z pewnością cena. Ponieważ wszystko drożeje, to w portfelach klientów zostaje mniej pieniędzy do wydania na samochód. Auta rumuńskiej marki pozostają tańszą, a przez to atrakcyjniejszą, opcją niż wiele samochodów innych popularnych producentów.
Dacia jest tanim, ale całkiem dobrym i funkcjonalnym samochodem, trudno więc się dziwić, że znajduje się na nią coraz więcej chętnych.
Najnowsze
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
W świecie, gdzie producenci samochodów elektrycznych ścigają się w technologicznym wyścigu, Mazda od lat idzie swoją drogą. Nie kopiuje Tesli, nie rzuca się w bezrefleksyjną elektryfikację, tylko stopniowo wprowadza zmiany, nie tracąc przy tym swojego DNA. -
Motoryzacja w kryzysie: długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
-
Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
-
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
Zostaw komentarz: