
KRBRD ostrzega: nadal jeździmy bez pasów!
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego alarmuje! Co czwarta osoba w Polsce nie zapina pasów, gdy jedzie na tylnym siedzeniu samochodu.
Po raz kolejny KRBRD zwraca uwagę na kwestię, która powinna być dla nas oczywistością. Dla przykładu w Niemczech pasy zapina 90 procent pasażerów jadących samochodem, a wśród Polaków nadal jest to duży problem, ze względu na lekceważące podejście.
W chwili wypadku statystyczny Polak ważący 76 kilogramów jest poddawany takim siłom, że chwilowy wzrost wagi może wynieść nawet 2,5 tony. Gdy na dodatek nie jest on przypięty pasami, jest jak niekontrolowany pocisk.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeprowadziła badanie, z którego wynika, że co trzeci Polak nie zapina pasów gdy „jedzie ostrożnie”. Co dziesiąty kierowca nie zapina również pasów dziecku przewożonemu w foteliku.
Policjanci podkreślają. że pasy bezpieczeństwa zwiększają szanse na przeżycie w czasie wypadku, tak samo jak poduszki powietrzne. Jednak te drugie działają tylko w wypadku zapiętych pasów.
Nawet gdy zapinamy pasy powinniśmy się zastanowić, czy robimy to prawidłowo. Żeby pas mógł prawidłowo spełniać swoją to jego pozioma część (biodrowa) powinna znajdowac się poniżej brzucha. Zapobiegniemy dzięki temu uszkodzeniom wewnętrznym podczas zdarzenia na drodze. Z kolei część ramieniowa powinna przechodzić po skosie przez cały tułów. TO pozwoli utrzymać ciało na miejscu podczas hamowania lub uderzenia.
Być może wysokość mandatu nie jest wystarczającym straszakiem żeby pamiętać o zapinaniu pasów. Za niezapięte pasy u kierowcy grozi mandat w wysokości 100 zł oraz 2 punkty karne. Gdy przewozi dorosłych pasażerów, którzy nie są zapięci kierowca otrzyma 4 punkty karne. Taka sama wysokość grzywny, ale już bez punktów grozi pasażerom jeżdżącym bez pasów.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: