Kovalainen najszybszy
Zwycięzca ubiegłorocznego Grand Prix Węgier okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu przed niedzielnym wyścigiem na Hungaroring.
Zdaje się, że Heikki Kovalainen w pełni wykorzystał modyfikacje wprowadzone w jego MP4-24. Na ostatnim kółku podczas porannej sesji odebrał treningowe „zwycięstwo” Nico Rosbergowi. Lewis Hamilton uplasował się na trzeciej pozycji. Czyżby McLaren-Mercedes szykował niespodziankę w trakcie występu na Węgrzech?
Tak jak się spodziewano na torze Hungaroring największych problemów na początku sesji treningowej przysparzał brak przyczepności. W miarę upływu regulaminowego czasu tor oczywiście został przez jeżdżące bolidy nagumowany, a tym samym sytuacja uległa poprawie. Kierowcy podkreślali jednak, że zdecydowanie dało się zauważyć mniejsze niż zwykle różnice w dwóch rodzajach opon jakie na Węgry
Robert Kubica podczas porannej sesji |
![]() |
fot. BMW Motorsport
|
przywiozła firma Bridgestone. Sebastian Vettel narzekał, że opony ulegają przegrzaniu, co także powoduje brak przyczepności. Walczył z jej brakiem na twardszej mieszance ogumienia również Felipe Massa. Kierowcy Brawn GP Jenson Button i Rubens Barrichello mający do dypozycji samochody
z szeregiem modyfikacji aerodynamicznych uzyskali 10. i 13 czas porannej sesji.
Robert Kubica po raz pierwszy chyba w tym sezonie był zadowolony z zachowania samochodu. Jak stwierdził, nigdy dotąd w F1.09 nie było tak dobrego balansu jak dzisiaj rano na Hungaroringu.
W trakcie treningu sprawdzano także
w samochodzie BMW Sauber zmodyfikowane przednie skrzydło i nowe części testowane dotychczas tylko w tunelu aerodynamicznym.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
2 |
McLaren-Mercedes |
1:22.278 |
– |
21 |
|
2 |
16 |
Williams-Toyota |
1:22.337 |
0.059 |
27 |
|
3 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:22.554 |
0.276 |
20 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:22.615 |
0.337 |
21 |
5 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:22.619 |
0.341 |
25 |
6 |
9 |
Toyota |
1:22.705 |
0.427 |
17 |
|
7 |
4 |
Ferrari |
1:22.796 |
0.518 |
23 |
|
8 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.855 |
0.577 |
25 |
9 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:23.001 |
0.723 |
28 |
10 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:23.130 |
0.852 |
25 |
11 |
5 |
1:23.146 |
0.868 |
24 |
||
12 |
6 |
1:23.154 |
0.876 |
23 |
||
13 |
23 |
Brawn GP |
1:23.209 |
0.931 |
24 |
|
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:23.234 |
0.956 |
30 |
15 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.283 |
1.005 |
25 |
16 |
21 |
Force India |
1:23.484 |
1.206 |
20 |
|
17 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:23.678 |
1.400 |
22 |
18 |
20 |
Force India |
1:23.845 |
1.567 |
18 |
|
19 |
12 |
Toro Rosso |
1:23.998 |
1.720 |
37 |
|
20 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:24.228 |
1.950 |
42 |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: