Ewa Kania

Kierowcy zrobili korytarz życia, a i tak stracili prawa jazdy. Zapomnieli o jednej zasadzie

Korytarze życia z dużym opóźnieniem, ale jednak stają się standardem na naszych drogach. Prawidłowe ich utworzenie może decydować o czyimś zdrowiu, a nawet życiu, więc każdy kierowca musi o nich pamiętać. Lecz to nie jedyne przepisy, o jakich nie można zapomnieć.

Spis treści

Co to jest korytarz życia?

Dla porządku przypomnijmy, że korytarzem życia zwykło się nazywać miejsce pośrodku drogi, jakie robią kierowcy samochodów stojących w korku, aby mogły z niego skorzystać służby. Co do zasady tworzy się je na drogach szybkiego ruchu, zwykle w razie wypadku. Są one niezwykle istotne, ponieważ to jedyny sposób, by pogotowie ratunkowe czy straż pożarna dostały się do potrzebujących.

Jak prawidłowo tworzyć korytarz życia?

Aby utworzyć korytarz życia, kierowcy na pasie lewym powinni zjechać do lewej krawędzi drogi, a ci z prawego do prawej. Staramy się zrobić jak najwięcej miejsca, ponieważ wozy strażackie potrafią być naprawdę duże, a chodzi o to, żeby służby ratunkowe miały swobodny przejazd, a nie musiały się przeciskać między pojazdami.

W przypadku dróg mających trzy lub więcej pasów w jedną stronę, kierowcy z lewego zjeżdżają do lewej krawędzi, a ci z pozostałych do prawej.

Czy można stracić prawo jazdy za jechanie na rowerze po alkoholu? Przepisy są jasne

Utworzyli korytarz życia, a i tak stracili prawa jazdy

Wbrew pozorom, prawidłowe utworzenie korytarza życia może okazać się niewystarczające, ponieważ nie można przy tym zapominać o innych przepisach ruchu drogowego. Zapomnieli o nich trzej kierowcy, którzy stali w korku na niemieckiej autostradzie A5.

Co takiego zrobili? Wszyscy kierowali ciężarówkami, a mimo tego zatrzymali się na lewym pasie autostrady, chociaż niemieckie prawo zabrania im na niego wjeżdżać. W wyniki tego błędu korytarz okazał się bardzo wąski i służby miały problemy z dotarciem do osób poszkodowanych w wypadku.

Policjanci nie mieli żadnej wyrozumiałości dla nieodpowiedzialnego zachowania kierowców. Każdy z nich otrzymał mandat na 240 euro (około 1000 zł), 2 punkty karne (maksymalna liczba to 8), a także wszystkim tymczasowo zatrzymano prawo jazdy.

Zakaz wyprzedzania przez ciężarówki w Polsce

Całe zdarzenie miało miejsce w Niemczech, ale powinni brać z niego nauczkę także kierowcy w Polsce. U nas także ciężarówki nie mogą korzystać z lewego pasa na drogach szybkiego ruchu (chyba, że są więcej niż dwa pasy lub na prawym ktoś jedzie znacznie wolniej, niż ciężarówka).

Za złamanie zakazu grozi 1000 zł i 8 punktów karnych, a w przypadku recydywy zapłacimy 2000 zł. Trzeba też pamiętać, że jeśli zatrzymanie ciężarówki na lewym pasie utrudni przejazd służb, kary mogą być jeszcze wyższe.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze