Koronawirus zmienia świat jaki znamy. Czy motoryzacja przeniesie się do internetu?
Pandemia Covid-19 doprowadziła do kryzysu w wielu branżach gospodarki, spośród których najbardziej ucierpiała motoryzacja. Czy wsparciem dla branży mogą się okazać platformy sprzedaży internetowej?
Dealerzy próbują bronić swój biznes skupiając się na serwisach samochodowych oraz przenosząc sprzedaż samochodów do Internetu, a forma ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Sprzedaż online w branży motoryzacyjnej to rozwijający się od kilku lat trend. W krajach Europy Zachodniej około 5-6% pojazdów kupowanych było właśnie za pośrednictwem Internetu. Wszystko wskazuje na to, że bieżący kryzys epidemiologiczny może okazać się katalizatorem dla tego segmentu biznesu.
Zobacz: Kia umożliwia zakup auta bez wychodzenia z domu. Rusza internetowy salon samochodowy
Przewagą tego typu platformy jest szybki proces odpowiedzi na pytanie klientów i przedstawienie ofert. Po tym, jak klient konfiguruje swój wymarzony samochód, dokładna specyfikacja trafia do współpracujących z nią dealerów. Prostota, wygoda i bezpieczeństwo transakcji – zarówno pod względem epidemiologicznym, jak i dostępu do zaufanych sprzedawców – to zalety dla klientów indywidualnych. Dealerzy z kolei oszczędzają zasoby dzięki kontaktowi online, rozszerzają swoje zasięgi oraz otrzymują rzetelne informacje o zachowaniach konsumenckich, dzięki którym mogą jeszcze lepiej dostosowywać swoje oferty.
W kilka minut jesteśmy w stanie przejrzeć spełniające nasze oczekiwania ogłoszenia samochodów nowych i używanych. A wszystko to na… wyciągnięcie myszki lub smartfona.
Czytaj: Auto Katalog Samar – największy salon samochodowy świata
Koronawirus zmienił nasze funkcjonowanie w wielu obszarach. Wstrzymał wydarzenia sportowe, ograniczył naszą aktywność i konsumpcję, zmienił modele działania wielu firm i organizacji. Codziennością staje się praca zdalna i zamawianie posiłków przez Internet. Realne stają się wybory korespondencyjne, śmielej patrzymy na głosowanie oraz załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem sieci.
Przeczytaj także: Mercedes-Benz Polska uruchamia salon samochodowy online
Czy motoryzacja przeniesie się Internetu? Proces ten już trwa od pewnego czasu i wydaje się, że nastąpi to szybciej i w większym stopniu niż wydawało się to jeszcze kilka miesięcy temu. Ci, którzy w nowych realiach chcą zaistnieć muszą się śpieszyć, ponieważ przetrwa tylko ten, kto odpowiednio wcześnie dostosuje się do wyzwań rynku. Kto by pomyślał, że w 2020 roku będziemy śledzić rywalizację kierowców Formuły 1 zasiadających nie w najszybszych bolidach świata, a za kierownicą podłączoną do komputerów i konsol gamingowych?
Żródło: CarSalon
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Widziałem że niektórzy uruchamiają sprzedaż aut online ale ja jestem człowiekiem starej daty i najpierw musze sie przejechać dlatego jak sytuacja sie uspokoi umówie sie na jazde próbną xlv w salonie żeby zobaczyć wszystko na żywo