Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Na całym świecie firmy przechodzą na pracę zdalną, a w branże, w których nie jest to możliwe, po prostu zamierają. Tak jest między innymi w przypadku produkcji samochodów, przegrywającej z epidemią koronawirusa.
Trwająca sytuacja jest coraz bardziej niepokojąca i to nie tylko z uwagi na rosnącą liczbę osób zarażonych koronawirusem. Skutki kwarantanny zaczynają odbijać się na gospodarce, czego długofalowe skutki są trudne do przewidzenia. Wiemy jedynie, że coraz więcej branż musi przygotować się na poważny kryzys.
Fabryki w Tychach i Gliwicach przerywają pracę! Wszystko przez koronawirusa
Odczuwa to między innymi chiński przemysł motoryzacyjny, co w prostej linii wpływa na stan branży na całym świecie. Od wielu lat Państwo Środka jest największym rynkiem zbytu dla wielu marek, wiele koncernów ma tam też swoje fabryki, podobnie jak producenci części samochodowych. Zamknięcie chińskich zakładów odczuwalne jest więc przez resztę świata.
Toyota zawiesza produkcję w związku z pandemią koronawirusa
Analitycy z firmy Berylls Strategy Advisors policzyli, o ile zmniejszy się produkcja koncernów motoryzacyjnych obecnych w Chinach, podczas pierwszego kwartału 2020 roku. Najbardziej dotkliwe będzie to dla Volkswagena – 134 800 aut. Na drugim miejscu znajduje się General Motors (73 800), a na trzecim spółka joint venture SAIC-General Motors-Wuiling (65 700). Kolejne miejsca zajmuje Toyota (63 200), Honda (58 100), Geely (50 200) i koncern Renault-Nissan-Mitsubishi (48 700). Wyraźnie mniejsze straty zanotują BMW (23 700), Mercedes (16 600) i Ford (15 800).
Koronawirus – najważniejsze informacje dla kierowców
Kolejny problem to spadek sprzedaży związany z koronawirusem. Szacuje się, że wyniesie on 10% , co dla marek mocno zaangażowanych w rynek chiński może stanowić poważny cios. Największy dla Geely, który sprzedaje aż 95,7% swojej produkcji na rodzimym rynku. W znacznie lepszej, ale nadal trudnej sytuacji, jest General Motors, który sprzedaje w Chinach 40% swoich aut. W przypadku Volkswagena jest to 38,6%, Audi 37,4%, a Hondy 30,1%. Poważnie odczują to także Nissan (29,9%), BMW (29,6%), Mercedes (26,9%) i Volvo (20,7%).
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Problemem jest też zamknięcie fabryk produkujących podzespoły samochodowe. Oznacza to, że zakłady w innych częściach świata, jeśli nadal nie zaprzestano w nich pracy z obawy przed COVID-19, wkrótce nie będą miały z czego składać samochodów. Zwłaszcza, że wiele zakładów działa w systemie just-in-time, w którym oszczędza się na magazynowaniu komponentów, poprzez dostarczanie ich tuż przed tym, jak będą potrzebne. Innymi słowy, wiele fabryk nie ma zapasów części, więc jeśli wstrzymane zostaną dostawy, produkcja niemal natychmiast musi zostać zatrzymana.
Przeczytaj także:
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: