Kontrowersyjna Mary Barra nową szefową General Motors
"Gdzie diabeł nie może tam babę pośle" - oto Mary Barra, nowa szefowa GM ma dźwignąć koncern z kłopotów finansowych. Wygłasza przy tym dość kontrowersyjne teorie.
General Motors na przestrzeni lat rozrosło się do gigantycznych rozmiarów. Jednak kij ma dwa końce – olbrzymia korporacja w efekcie popadła w kłopoty finansowe i tęgie, męskie głowy przestały sobie radzić. W takich wypadkach na myśl przychodzi przysłowie: gdzie diabeł nie może tam babę pośle…
Sytuacja w GM wymusiła rozpoczęcie prac mających na celu restrukturyzację wewnątrz firmy. Mary Barra była od początku jedną z osób zaangażowanych w te działania.
O szefowej Volvo Group Truck Polska (pojazdy Volvo Trucks i Renault Truck) czytaj tutaj. |
Wczoraj koncern poinformował, że Mary Barra w połowie przyszłego miesiąca zasiądzie za sterami ogromnego przedsiębiorstwa, jakim jest General Motors. Zastąpi na tym stanowisku obecnego CEO, Daniela Akersona.
Akerson uważa, że Mary Barra to świetny wybór i jego zdaniem poradzi sobie z obowiązkami; umie organizować pracę i zna GM od podszewki. Pracuje w tej firmie ponad trzydzieści lat. Mary to pierwsza kobieta na tak wysokim stanowisku w historii firmy General Motors.
Mary Barra – kobieta prezes General Motors |
Barra obecnie jest wice-prezesem ds. globalnego rozwoju produktów – sekcji, której wartość wyceniana jest na piętnaście miliardów dolarów.
W niedawnym wywiadzie udzielonym Fortune Magazine, powiedziała, że dzięki krokom, które zdecydowała się podjąć z własnej inicjatywy, firma przeszła w miarę szczęśliwie przez trudny czas kryzysu z 2008 roku.
Mary Barra chce dążyć do zmiany „kultury” firmy i zdecydowanie sprzeciwia się produkowaniu „gównianych samochodów”. Barra wie, jak ogromna spoczywa na niej odpowiedzialność i dlatego musi rozważnie podejmować decyzje dotyczące tego, jak rozkładać budżet przeznaczony na kreowanie nowych modeli, który obecnie jest obniżany w wielu firmach produkujących auta. Poza tym będzie kładła duży nacisk na jakość nowych pojazdów.
Oto wywiad z niedawną kandydatką na stanowisko prezesa GM, Mary Barra, w którym wyjaśnia, jakich samochodów nie widzi już w GM.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: