
Konkurs Mazda Design będzie miał nową nazwę i formułę w 2020 roku!
Po 10 latach konkurs projektowy Mazda Design zyskuje nową formułę i nową nazwę – Mazda Design Experience. Tym krokiem japońska marka chce w Polsce nawiązać jeszcze głębsze relacje z młodymi projektantami i skuteczniej promować ich innowacyjne projekty. Jakie zmiany czekają przyszłych uczestników konkursu Mazdy?
Przez ponad dekadę trwania konkursu Mazda Design znajomość pojęcia „design” w Polsce stała się zdecydowanie bardziej powszechna. Na obecnym etapie nie rozmawiamy już o tym, czym jest design – lecz jaki jest, albo jaki być powinien, co wyróżnia dobry design. Swój udział w tym procesie miała również Mazda i jej edukacyjne projekty.
W ciągu dekady zmieniła się również formuła samego konkursu, który stał się bardziej profesjonalny i ekspercki, a ogłaszane zadania zaczęły odpowiadać na ważne projektowe wyzwania współczesności. Celem na przyszłość jest z jednej strony dłuższa i pogłębiona praca z młodymi projektantami, nawiązanie z nimi silniejszej i trwałej relacji, z drugiej – skupienie nie tylko na projektowych, ale również materialnych efektach konkursu.
To projekt, który umożliwi większą integrację pomiędzy jurorami konkursu a projektantami biorącymi w nim udział, a także wymianę pomysłów oraz idei pomiędzy samymi uczestnikami. W nowej formule akcent będzie postawiony na wiedzę i umiejętności przekazywane przez jurorów konkursu – którzy staną się również mentorami młodych projektantów – oraz na doświadczenie, którym może podzielić się sama Mazda i jej projektanci. Ważny też będzie końcowy efekt prac projektowych, możliwości ich realizacji i szeroka promocja nowych rozwiązań młodych twórców.
Pierwszą osobą, która przyjęła zaproszenie do grona mentorów Mazda Design Experience jest Agnieszka Bar – laureatka specjalnej nagrody Mazda Design Award 2019 za projekt „Splecione”. Temat pierwszej edycji MDE zostanie ogłoszony pod koniec maja podczas Łódź Design Festiwal 2020 i wtedy też rozpocznie się nabór zgłoszeń. Do końca 2020 roku jury wybierze grupę projektantów, z którymi będzie dalej pracować. Ostatecznym efektem tej pracy będą projekty na zadany temat oraz prototypy stworzone przez uczestników.
Jedocześnie w 2020 r. Mazda nadal będzie mecenasem przyznawanej od 3 lat nagrody Mazda Design Award dla najciekawszego zrealizowanego projektu w dziedzinie polskiego designu. Nie ulegną zmianie zasady wyłaniania laureata (nominacje zgłaszają wyłącznie jurorzy Mazda Design) oraz wysokość nagrody – 50 tys. zł. Zmieni się jedynie termin przyznawania MDA, która od teraz będzie ogłaszana nie w połowie roku, ale pod jego koniec. Pozwoli to jurorom wziąć pod uwagę większą liczbę realizacji z danego roku i dwóch lat poprzedzających.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: