
Kolory są w modzie: oto Ford Focus Red i Black Edition
Ford wprowadza na rynek dwie usportowione edycje Forda Focusa - Red Edition i Black Edition, zestawione z kontrastowych barw projekty kolorystyczne, opracowane dla wersji 5-drzwiowej oraz kombi.
Focus Red Edition otrzymał kolor nadwozia Race Red i kontrastujące malowanie dachu w kolorze Panther Black, a także czarne obudowy lusterek i czarną ramkę wlotu powietrza. Focus Black Edition odwraca tę kombinację, a to dzięki kolorowi nadwozia Panther Black w połączeniu z kolorem Race Red, którym pomalowano dach, osłony lusterek i ramkę wlotu powietrza.
Oba modele wyposażono w 18-calowe obręcze kół w kolorze Panther Black, czarną kratkę wlotu powietrza w miejsce chromowanej i tylny dyfuzor w kolorze Race Red umieszczony pod zderzakiem. We wnętrzu charakter samochodu podkreślono szwami w kolorze Race Red na sportowych fotelach kierowcy i pasażera, na skórzanym kole kierownicy, dywanikach, mieszku dźwigni zmiany biegów i mieszku uchwytu hamulca ręcznego. Samochód otrzymał też sportowe pedały ze stali nierdzewnej.
„Odważne, pełne kontrastów kolorystycznych, wyraziste projekty kiedyś rezerwowano dla ekstrawertyków, ale obecnie wpisują się one w znacznie popularniejszy trend, która obejmuje nie tylko samochody, ale też odzież, a nawet elektronikę.” – przypomina John Mcleod, główny projektant działu personalizacji pojazdów Ford of Europe. „Czerwień i czerń są tradycyjnie łączone ze sportem, więc obie te barwy zastosowane jednocześnie stają się bardzo sportową kombinacją, idealną dla osób poszukujących mocnych wrażeń. Rzeczywiście, ten samochód nie jest przeznaczony dla przeciętnego klienta.
Focusy Red Edition i Black Edition mają w standardzie sportowe zawieszenie wyposażoneme w sztywniejsze o około 10 procent sprężyny przednie i tylne, dostrojone odpowiednio amortyzatory poprawiające precyzję jazdy oraz w przedni stabilizator przechyłów zoptymalizowany pod kątem maksymalnego wykorzystania przyczepności przednich kół i łatwości wchodzenia w zakręty.
Jednostki benzynowe, z jakimi dostępne są nowe wersje Focusa, to wielokrotnie nagradzany silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM, którego emisja CO2 zaczyna się od 108 g/km, a zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100km, a także silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra o mocy 150 KM lub 182 KM, z emisją CO2 od 127 g/km i zużyciem paliwa 5,5 l/100km.
Jednostki wysokoprężne, to silnik TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM, emitujący od 98 g/km CO2, ze zużyciem oleju napędowego od 3,8 l/100 km oraz silnik TDCi o pojemności 2,0 litra i mocy 150 KM, który emituje CO2 w ilości od 105 g/km i zużywa 4.0 paliwa na 100km. Wszystkie wersje silnikowe wyposażono w sześciobiegowe przekładnie manualne.
Samochody Focus Red Edition oraz Focus Black Edition można już zamawiać w firmowych salonach dilerskich.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: