Kolejny sezon globalnych e-sportowych mistrzostw Porsche startuje już w ten weekend!
Wirtualny puchar Porsche TAG Heuer Esports Supercup (PESC) z początkiem roku nabiera obrotów. Już dziś, na platformie symulacyjnej iRacing odbędzie się pierwsza z dziesięciu rund tych globalnych mistrzostw!
40 kierowców przystąpi do rywalizacji na cyfrowej wersji brazylijskiego toru wyścigowego Autódromo José Carlos Pace za kierownicą wirtualnego Porsche 911 GT3 Cup. Obiekt Grand Prix z pętlą o długości 4309 m, zlokalizowany na obrzeżach São Paulo, wśród fanów sportu motorowego słynie z porywających wyścigów Formuły 1. Właśnie tutaj w 2014 r. Porsche 919 Hybrid odniosło swoje pierwsze zwycięstwo. Ze względu na lokalizację brazylijski tor jest nazywany również „Interlagos” – leży bowiem pomiędzy dwoma jeziorami. W przeciwieństwie do większości podobnych obiektów kierowcy jeżdżą tu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
To już trzeci sezon wirtualnego pucharu Porsche TAG Heuer Esports Supercup – i znów zobaczymy w nim czołowych kierowców symulacji. Podobnie jak wcześniej lista 40 miejsc startowych była mocno oblegana. Dwudziestu nowych zawodników zmierzy się z dwudziestką najlepszych kierowców z ubiegłego sezonu – a wśród nich aktualny mistrz Sebastian Job z Wielkiej Brytanii (Red Bull Racing Esports) i wicemistrz Joshua Rogers z Australii (VRS Coanda Simsport). Nowicjusze wywalczyli swoje miejsca podczas pięcioetapowych eliminacji. Należy do nich m.in. ceniony zawodnik ze świata sportu motorowego, Junior Porsche Ayhancan Güven, który pokonał ponad 4500 konkurentów i udowodnił, że potrafi być też jednym z najszybszych w cyfrowej rywalizacji. 23-latek z Turcji jest zresztą doświadczonym kierowcą symulacji – w minionym sezonie zabłysnął wygraną w klasie GTE wirtualnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W tym roku startuje zarówno w PESC, jak i w rzeczywistym pucharze Porsche Mobil 1 Supercup.
2021 rok przynosi szereg przetasowań w organizacji Porsche TAG Heuer Esports Supercup – z korzyścią dla widzów. Poszczególne wyścigi nadal będą rozgrywane w sobotę, jednak teraz rozpoczynają się później niż poprzednio, bo o 19:45. Najpierw zawodnicy przystąpią do treningów, a później czekają ich kwalifikacje. Wyścigi startują, odpowiednio, o 20:15 i 20:45 – to najlepsza pora, jeśli chodzi o oglądalność w Europie Środkowej. Co więcej, wyścigi sprinterski i główny będą teraz przebiegać na określonym dystansie (odpowiednio: ok. 40 oraz 80 km), a nie w określonym czasie (wcześniej: 15 i 30 min). Na przykład w przypadku toru Interlagos oznacza to, że kierowcy pokonają, odpowiednio, 10 i 20 okrążeń.
Równocześnie następują zmiany w przepisach dotyczących kwalifikacji. Uczestnicy nadal zdobywają w nich punkty do mistrzostw, jednak najszybszy z nich będzie teraz startował w sprincie z pole position. Wcześniej ośmiu najszybszych zawodników w kwalifikacjach ustawiało się na starcie wyścigu sprinterskiego w odwrotnej kolejności. Procedura „odwróconej” stawki znajdzie jednak zastosowanie w wyścigu głównym; za bazę posłużą tu wyniki sprintu – jego zwycięzca przystąpi do wyścigu głównego z ósmej pozycji, a zawodnik z ósmego miejsca wystartuje z pole position.
Przeczytaj też: Emily Jones: najszybsza kobieta w sim racingu!
Kolejna nowość: w nowym sezonie swój wyścigowy talent będą prezentować także znani influencerzy ze świata e-sportu, tacy jak Dan Suzuki, Jardier, Maxime MXM, Emree, Heikki360ES i Jimmy Broadbent. Wezmą oni udział w dwóch osobnych wyścigach z serii All-Stars. Transmisja ich zmagań na żywo rozpocznie się o 18:30, od kwalifikacji All-Stars. Wyścigi influencerów wystartują, odpowiednio, o 18:45 oraz 19:10. O 19:45 na wirtualny tor wyjadą kierowcy symulatorów PESC – rozpocznie się wtedy sesja treningowa.
Fani mogą śledzić wydarzenia na żywo na kanałach Porsche na YouTubie i Twitchu. Na obu tych platformach wyścigi będą transmitowane również za pośrednictwem iRacing.
Kalendarz wyścigów w sezonie 2021 (liczba okrążeń w wyścigu sprinterskim/w wyścigu głównym)
- 09.01.2021 r.: Brazylia – Interlagos (10/20 okrążeń)
- 16.01.2021 r.: Hiszpania – Barcelona (9/18 okrążeń)
- 30.01.2021 r.: Włochy – Imola (9/18 okrążeń)
- 06.02.2021 r.: Wielka Brytania – Silverstone, tor Grand Prix (7/14 okrążeń)
- 20.02.2021 r.: USA – Road Atlanta (10/20 okrążeń)
- 27.02.2021 r.: Kanada – Montreal (10/20 okrążeń)
- 13.03.2021 r.: Belgia – Spa-Francorchamps (6/12 okrążeń)
- 27.03.2021 r.: Niemcy – północna pętla Nürburgringu, wersja 24h (3/4 okrążenia)
- 10.04.2021 r.: Francja – Le Mans (3/6 okrążenia)
- 24.04.2021 r.: Włochy – Monza (7/14 okrążeń)
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: