Kolejny kierowca nie rozumie jazdy na suwak i robi z siebie ofiarę agresji
Wprowadzenie przepisu dotyczącego jazdy na suwak, było potrzebną (i o lata opóźnioną) nowelizacją. Niestety doprowadziło to także do uformowania się grupy kierowców, którzy ten przepis rozumieją na swój sposób i zamierzają swoje widzimisię egzekwować, a następnie robić z siebie ofiary, jeśli ktoś nie zgadza się z ich przekonaniami.
Autor nagrania przedstawia siebie jako ofiarę (i tak też jest przedstawiony w opisie nagrania oraz tytule). Ofiarę agresywnego kierowcy, który nie rozumie idei jazdy na suwak, więc mu ją utrudnia. A próba wymuszenia jej przez autora nagrania, spotyka się z agresją.
Kierowca wciska się na siłę przed inne auto i nazywa drugiego kierowcę „psycholem”
Mamy szokującego newsa dla autora nagrania oraz osób prowadzących kanał, na którym pojawił się ten filmik – nie macie pojęcia o przepisach. Pisaliśmy już o urojeniach nierozumiejących przepisów kierowców, przez które doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji. Poniższe nagranie jest kolejnym takim przykładem.
Polska jazda na suwak – jeden kierowca nie zna przepisów, drugi zna, ale nie rozumie
Według autora nagrania chciał on tylko pojechać na suwak, tymczasem zły kierowca Audi TT „uznaje swoje zasady”. Mruga i trąbi na autora, a jakiś czas później zatrzymuje się obok niego i mu grozi. A jak to wyglądało naprawdę? Autor nagrania wpychał się na chama przed Audi, a kierowca Audi nie miał żadnego obowiązku ustąpić miejsca cwaniakowi (jak go zapewne postrzegał), który był tylko ofiarą niedouczenia.
Drogowe przepychanki, czyli jazda na suwak po polsku
Przypomnijmy więc po raz kolejny. Jazdę na suwak stosuje się wyłącznie w warunkach spowolnionego ruchu. Czyli w korku, żeby sprawę uprościć. To raz. Dwa że nawet wtedy kierowca na zanikającym pasie nie może się wciskać (znamy takie przypadki). Jeśli kierujący na pasie obok nie respektuje jazdy na suwak, to… musimy to przeboleć. Nie możemy w niego wjeżdżać, „bo mamy pierwszeństwo”. Nie mamy. On ma nam umożliwić zmianę pasa, ale jeśli tego nie robi, musimy czekać. To subtelna lecz niezwykle istotna różnica, której wielu kierowców nie rozumie. I później mamy takie „ofiary nieuzasadnionej agresji” jak autor nagrania.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: