Kolejna szansa dla Force India
To Adrian Sutil z zespołu Force India jest kierowcą, który miał najcięższy samochód spośród pierwszych dziesięciu zawodników w sesji kwalifikacyjnej do GP Niemiec.
Adrian Sutil, 7. pozycja startowa do GP Niemiec |
fot. Force India
|
– Jestem dzisiaj najszczęśliwszym facetem w F1!
– powiedział Adrian Sutil po kwalifikacjach na Nuerburgring. Jego szef Vijay Mallya miał nadzieję na wejście do Q2 ale dzięki właściwym decyzjom
w kapryśnej nadreńskiej pogodzie i zgranej pracy zespołu, niemiecki kierowca był w stanie zająć najwyższą w swojej karierze w F1 – siódmą pozycję startową. Jako ostatniemu, który będzie tankował spośród pierwszych 10 kierowców, może udać mu się nadrobić nieco czasu, aby zyskać wyższą pozycję w wyścigu. Trzeba przyznać, że do tej pory kierowca Force India miał kilkakrotnie pecha
i przydarzały mu się nie zawsze zawinione przez niego wypadki. Chyba wszyscy pamiętają zeszłoroczny wyścig o GP Monaco, kiedy startujący z 18. pola Adrian Sutil jadąc pod koniec wyścigu na 4. pozycji został staranowany przez Kimi Raikkonena. Miejmy nadzieję, że w GP Niemiec Adrian będzie miał więcej szczęścia i wykorzysta kolejną szansę na zdobycie w końcu pierwszych punktów w tym sezonie .
Samochody Marka Webbera i Sebastiana Vettela są o kilkanaście kilogramów cięższe od bolidów kierowców Brawn GP. Zespoły przyjęły odmienne strategie – Barrichello i Button liczą na wyprzedzenie zawodników Red Bull na samym początku wyścigu. Późniejsze tankowanie Webbera może jednak okazać się lepszym rozwiązaniem.
Przewidywana liczba okrążeń przed pierwszym dotankowaniem dla poszczególnych zawodników wyglądda następująco:
Poz. |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba |
1 |
1 |
Mark Webber |
661 |
56 |
21 |
2 |
2 |
Rubens Barrichello |
647 |
42 |
15 |
3 |
3 |
Jenson Button |
644 |
39 |
14 |
4 |
4 |
Sebastian Vettel |
661 |
56 |
21 |
5 |
5 |
Lewis Hamilton |
654 |
49 |
18 |
6 |
6 |
Heikki Kovalainen |
664 |
59 |
22 |
7 |
7 |
Adrian Sutil |
678,5 |
73,5 |
28 |
8 |
8 |
Felipe Massa |
673,5 |
68,5 |
26 |
9 |
9 |
Kimi Raikkonen |
674 |
69 |
26 |
10 |
10 |
Nelsinho Piquet |
676 |
71 |
27 |
11 |
11 |
Nick Heidfeld |
681* |
76 |
29 |
12 |
12 |
Fernando Alonso |
668,2* |
63,2 |
24 |
13 |
13 |
Kazuki Nakajima |
683,6* |
78.6 |
30 |
14 |
14 |
Jarno Trulli |
683,7* |
78,7 |
30 |
15 |
15 |
Nico Rosberg |
689,6* |
84,6 |
32 |
16 |
16 |
Robert Kubica |
673,5* |
68,5 |
26 |
17 |
17 |
Sebastien Buemi |
674,5* |
695 |
26 |
18 |
18 |
Giancarlo Fisichella |
662,5* |
57,5 |
21 |
19 |
20 |
Sebastien Bourdais |
689,5* |
84,5 |
32 |
20 |
19 |
Timo Glock |
662,3* |
57,3 |
21 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: