Koenigsegg Jesko Absolut – pojedzie ponad 483 km/h. To pierwszy taki samochód szwedzkiej marki
Założenie przy projektowaniu tego samochodu było bardzo proste - ma jechać tak szybko, jak to możliwe. Koenigsegg Jesko Absolut ma być pierwszym modelem szwedzkiej marki, który pokona barierę 483 km/h.
Najnowsze dzieło szwedzkiej manufaktury już na zdjęciach robi niesamowite wrażenie. Inżynierowi spędzili tysiące godzin na komputerowych obliczeniach CFD, żeby dopracować każdy detal tego projektu i właśnie zaprezentowano owoc ich prac – Koenigsegg Jesko Absolut.
Prototyp Koenigsegg Jesko Absolut został pokryty lakierem Graphite Grey z paskami w kontrastującym kolorze Tang Orange.
Pod maską Koenigsegga pracuje pięciolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Maksymalna moc samochodu to imponujące 1600 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1107 Nm. Jesko Absolut ma być pierwszym modelem szwedzkiej marki, który pokona barierę 483 km/h.
Inżynierowie Koenigsegg skupili się przede wszystkim na detalach związanych z aerodynamiką i stabilnością przy dużych prędkościach. Zaowocowało to powstaniem samochodu o bardzo niskim współczynniku oporu powietrza, wynoszącym zaledwie 0,278 Cd.
Warto jednak podkreślić, że nie jest to najlepszy wynik na świecie. Lucid Air twierdzi, że jego projekt ma współczynnik oporu na poziomie 0,21 Cd, a nowy Mercedes Klasy S ma wskaźnik na poziomie 0,24. Jednak w świecie hipersamochodów Koenigsegg jest w absolutnej czołówce, zdecydowanie pokonując Hennessey Venom F5 (współczynnik 0,39 Cd) czy Bugatti Chiron Super Sport 300+ (w trybie Top Speed oferuje współczynnik na poziomie 0,33 Cd). Najbliższej Koenigsegga plasuje się SSC Tutuara – współczynnik 0,279 Cd, czyli gorszy zaledwie o jedną tysięczną niż u Jesko Absolut.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: