![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F02!2Fa76613115fcef2cdf154f20449a9200073ecf4a6.png)
Škoda stworzyła trofea dla zwycięzców Tour de France
20 września uczestnicy 107. Tour de France dotrą do mety na Polach Elizejskich w Paryżu. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi przez designerów Škody. W tym roku dział projektowy marki już po raz dziesiąty z rzędu był odpowiedzialny za stworzenie kryształowych trofeów.
W tym roku mierzące 60 centymetrów i ważące 4 kilogramy trofea zostały wykonane z zielonego przezroczystego szkła i charakteryzują się prostokątnymi wzorami. Inspiracją do stworzenia tego wyjątkowego projektu był zarówno czeski kubizm, jak i własna interpretacja cyfrowego designu przez artystów.
Peter Olah, projektant Škoda Auto, wyznał:
Tradycyjna czeska sztuka kryształu po raz kolejny zainspirowała nas w tym roku do zaprojektowania trofeów dla zwycięzców Tour de France. Minimalistyczny geometryczny wzór sprawia wrażenie, jakby trofeum wyrastało z siebie. Puchary projektowane przez nas od 2011 roku stały się prawdziwym znakiem rozpoznawczym Tour de France.
Precyzyjne wykończenie geometrycznego wzoru wymaga pewnej ręki doświadczonych ekspertów cięcia szkła. Dzięki profesjonalizmowi rzemieślników załamania światła na szklanej powierzchni pucharu tworzą fascynujący spektakl przecinających się linii, który jest wzmocniony przez interakcję światła i cienia.
107. edycja Tour de France rozpoczęła się 29 sierpnia w Grand Départ w Nicei na południu Francji. 180 kolarzy ma do pokonania 21 etapów, obejmujących łącznie 3470 kilometrów, w tym odcinki płaskie, pagórkowate, górskie oraz jazdę indywidualną na czas. Kryształowe puchary zostaną wręczone najlepszym zawodnikom 20 września na Polach Elizejskich w Paryżu. Jeden z nich, dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej, osobiście wręczy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu ŠKODA, Alain Favey.
Škoda w tym roku po raz 17. wspiera Tour de France, jako oficjalny partner legendarnego wyścigu. Marka dostarcza 250 pojazdów dla organizacji i kierownictwa wyścigu. Ponadto w peletonie funkcję „czerwonego samochodu” sprawuje m.in. pierwszy w pełni elektryczny SUV Škody – Enyaq iV. Model ten, wyposażony w najnowsze technologie komunikacyjne, pełni podczas kilku etapów rolę mobilnego centrum dowodzenia, z którego dyrektor wyścigu Tour de France, Christian Prudhomme, kieruje wydarzeniem.
Przeczytaj też: Škoda po raz 17. została oficjalnym partnerem Tour de France
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: