
Škoda stworzyła trofea dla zwycięzców Tour de France
20 września uczestnicy 107. Tour de France dotrą do mety na Polach Elizejskich w Paryżu. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi przez designerów Škody. W tym roku dział projektowy marki już po raz dziesiąty z rzędu był odpowiedzialny za stworzenie kryształowych trofeów.
W tym roku mierzące 60 centymetrów i ważące 4 kilogramy trofea zostały wykonane z zielonego przezroczystego szkła i charakteryzują się prostokątnymi wzorami. Inspiracją do stworzenia tego wyjątkowego projektu był zarówno czeski kubizm, jak i własna interpretacja cyfrowego designu przez artystów.
Peter Olah, projektant Škoda Auto, wyznał:
Tradycyjna czeska sztuka kryształu po raz kolejny zainspirowała nas w tym roku do zaprojektowania trofeów dla zwycięzców Tour de France. Minimalistyczny geometryczny wzór sprawia wrażenie, jakby trofeum wyrastało z siebie. Puchary projektowane przez nas od 2011 roku stały się prawdziwym znakiem rozpoznawczym Tour de France.
Precyzyjne wykończenie geometrycznego wzoru wymaga pewnej ręki doświadczonych ekspertów cięcia szkła. Dzięki profesjonalizmowi rzemieślników załamania światła na szklanej powierzchni pucharu tworzą fascynujący spektakl przecinających się linii, który jest wzmocniony przez interakcję światła i cienia.
107. edycja Tour de France rozpoczęła się 29 sierpnia w Grand Départ w Nicei na południu Francji. 180 kolarzy ma do pokonania 21 etapów, obejmujących łącznie 3470 kilometrów, w tym odcinki płaskie, pagórkowate, górskie oraz jazdę indywidualną na czas. Kryształowe puchary zostaną wręczone najlepszym zawodnikom 20 września na Polach Elizejskich w Paryżu. Jeden z nich, dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej, osobiście wręczy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu ŠKODA, Alain Favey.
Škoda w tym roku po raz 17. wspiera Tour de France, jako oficjalny partner legendarnego wyścigu. Marka dostarcza 250 pojazdów dla organizacji i kierownictwa wyścigu. Ponadto w peletonie funkcję „czerwonego samochodu” sprawuje m.in. pierwszy w pełni elektryczny SUV Škody – Enyaq iV. Model ten, wyposażony w najnowsze technologie komunikacyjne, pełni podczas kilku etapów rolę mobilnego centrum dowodzenia, z którego dyrektor wyścigu Tour de France, Christian Prudhomme, kieruje wydarzeniem.
Przeczytaj też: Škoda po raz 17. została oficjalnym partnerem Tour de France
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: