
Škoda prezentuje dwie nowe wersje Škody Octavia! Hybrydowa Octavia iV i uterenowiony wariant Scout – co mają do zaoferowania i ile kosztują?
Škoda wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców i poszerza swoją ofertę o dwie kolejne wersje bestsellerowego modelu. Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in pozwala przejechać do 60 km na energii elektrycznej. Z kolei uterenowiony wariant Scout o wyrazistym designie sprawdzi się podczas podróży poza utartymi szlakami.
Czwarta generacja modelu Octavia to najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność, imponująca ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz nowoczesny, elegancki design zarówno linii nadwozia, jak i we wnętrzu. Producent poszerza ofertę sprzedażową o kolejne wersje modelu i jeszcze więcej napędów do wyboru. Škoda wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających kierowców, wprowadzając na polski rynek uterenowioną wersję Scout oraz model Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in.
Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in
Škoda Octavia iV wyposażona jest nie tylko w akumulator rozruchowy 12 V, umieszczony w bagażniku, ale również w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu auto może przejechać nawet do 60 km (WLTP), wykorzystując wyłącznie energię elektryczną. W praktyce oznacza to np.: codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczności tankowania. Model dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym układu 350 Nm. Wyposażony jest też w sześciobiegową skrzynię DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire. Ładowanie jest wygodne i proste. Można zrobić to wykorzystując standardowe gniazdko elektryczne 230 V lub ładowarkę ścienną o mocy do 11 kW. Ponadto akumulatory ładują się także podczas jazdy i hamowania odzyskując energię w procesie rekuperacji.
Przeczytaj też: Test Skoda Octavia Joy TDI 150 4×4 – Królowa Octavia
Octavia iV występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition i Style. Dla modelu dostępne są atrakcyjne pakiety Selection. Octavia iV dostępna jest również w usportowionej wersji RS iV, która dysponuje mocą 245 KM.
Ceny Škoda Octavia iV zaczynają się od 138 900 złotych.
Octavia Scout z off-roadowym charakterem
Dłuższy i szerszy od podstawowej wersji Scout charakteryzuje się większym o ok 15 mm prześwitem, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w podróży poza utartymi szlakami i jest idealny dla osób nastawionych na aktywny styl życia. Po raz pierwszy w historii modelu w wersji Scout pojawia się najsilniejsza jednostka napędowa: silnik 2.0 TDI Evo o mocy 147 kW (200 KM), momencie obrotowym 400 Nm oraz napędzie 4×4. Dzięki temu samochód może ciągnąć za sobą przyczepę o masie sięgającej nawet 2000 kg. Z myślą o klientach poszukujących off-roadowej stylistyki Ocstavia Scout dostępna jest także z silnikiem benzynowym 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) z manualną 6-biegową skrzynią oraz napędem na przednią oś. Ponadto dla tego modelu producent planuje rozszerzenie gamy silników o jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) oraz wysokoprężną 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Poza 1.5 TSI wszystkie jednostki dostępne będą z napędem na obie osie i z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.
Przeczytaj też: Test Skoda Octavia Scout 4×4 – rodzinny ideał?
Zarówno Octavia iV, jak i Scout oferują bardzo bogate wyposażenie w standardzie. Należą do niego m.in.: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, kamera cofania lub system Light And Rain Assist. Przy wyborze wersji Style auta posiadają w standardzie dodatkowo czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu wraz z systemem Manoeuvre Assist, reflektory główne w technologii LED Top Matrix, bezkluczykowy system obsługi samochodu Kessy Full czy podgrzewane fotele przednie. Model Scout otrzymuje w standardzie wszystkie wymienione wcześniej elementy a dodatkowo m.in.: system nawigacji Columbus, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control czy centralną poduszkę powietrzną.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: