Škoda Octavia w wersji e-TEC z technologią miękkiej hybrydy już dostępna na polskim rynku
Škoda Octavia czwartej generacji została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku samochodowym. Teraz ofertę sprzedażową bestsellera marki poszerzono o wersję e-TEC bazującą na technologii miękkiej hybrydy.
Škoda Octavia e-TEC odzyskuje energię podczas hamowania, następnie gromadzi ją w akumulatorze i wykorzystuje do wsparcia silnika spalinowego. System ten umożliwia dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm oraz pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Dzięki temu Octavia e-TEC staje się jeszcze bardziej efektywna, a to bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i zwiększa też komfort jazdy.
Octavia e-TEC wykorzystuje maszynę elektryczną o napięciu 48 V z napędem pasowym, która pełni funkcję rozrusznika i generatora, a także akumulator litowo-jonowy. Rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.
Przeczytaj też: Test Skoda Octavia Joy TDI 150 4×4 – Królowa Octavia
Škoda Octavia e-TEC dostępna jest obecnie z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG.
Model występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają dostępne w standardzie między innymi: czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT, asystent pasa ruchu LANE ASSIST oraz kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST. Ponadto w standardzie OCTAVIA e-TEC oferuje przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER, a także czujnik zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.
Przeczytaj też: Pierwsza jazda Skoda Octavia 1.0 TSI – trzycylindrowy mocarz
Cena Škody Octavia e-TEC z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG wynosi 96 700 złotych.
Pod koniec roku na polskim rynku pojawi się również Škoda Octavia e-TEC w wersji z silnikiem 1.5 TSI oraz automatyczną skrzynią biegów DSG.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: