
Škoda Monte Carlo – sportowa seria już od 10 lat króluje na drogach! Niedługo do „rodziny królewskiej” dołączy kolejny model!
Monte Carlo, dzielnica Księstwa Monako, dla wielu jest symbolem prestiżu, elegancji i sportowych emocji. To tam odbywa się słynny i wymagający rajd. Dla upamiętnienia rajdowej tradycji Škoda już w 1936 roku zaprezentowała limitowaną edycję 70 pojazdów z nazwą Monte Carlo. 75 lat później czeski producent powrócił do słynnej nazwy...
W Rajdzie Monte Carlo, którego pierwsza edycja miała miejsce w 1911 roku, Škoda odniosła wiele sukcesów. W 1936 roku model Škoda Popular zajął drugie miejsce w swojej kategorii, zaś w 1977 roku Škoda130 RS zajęła pierwsze w swojej klasie.
W 2011 roku, by uczcić te zwycięstwa, czeski producent wprowadziła na rynek Škodę Fabię Monte Carlo. Była to oferta skierowana do klientów, którzy cenią sobie połączenie sportowego stylu życia i zwinnej miejskiej jazdy. Również czwarta generacja modelu Fabia, której premiera odbędzie się już wkrótce, będzie dostępna w wersji Monte Carlo. Obecnie ze znakiem Monte Carlo oprócz modelu Fabia, dostępne są również Scala i Kamiq.
Przeczytaj też: Škoda Octavia Sportline – usportowiony model dla zwykłego Kowalskiego. Może okazać się prawdziwym hitem!
Serię Monte Carlo wyróżniają czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu, będące nawiązaniem do rajdowej tradycji marki. Liczne czarne elementy nadwozia, takie jak lakierowana ramka grilla czy elementy stylistyczne zderzaków nadają serii więcej sportowego charakteru. W czarnym kolorze występuje również napis Škoda na tylnej klapie, który zastąpił centralnie umiejscowione logo oraz wykończenia lusterek i progów. Ponadto modele wyposażone są w czarne obręcze kół ze stopów lekkich ze specjalnym wzorem.
Wnętrze wersji Monte Carlo również otrzymuje sportowy charakter. Czerwono-czarne kubełkowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym oraz regulacją wysokości wyposażone są w zintegrowane zagłówki i specjalną tapicerkę. Deska rozdzielcza jest wzbogacona o charakterystyczne wykończenia wskaźników. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta jest perforowaną skórą z czerwonymi ozdobnymi szwami, tak samo jak wykończenie dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Dynamicznego charakteru nadają także chromowane wykończenia nawiewów powietrza, ozdobne nakładki na pedały, dywaniki tekstylne, nazwa modelu na progach i czarna podsufitka.
Przeczytaj też: Skoda Scala 1.0 l 115 KM – test i wideo – opinia, wrażenia z jazdy, wyposażenie i cena
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: