Škoda Enyaq Sportline iV – nadjeżdża usportowiona wersja czeskiego elektryka
Czarne elementy nadwozia, duże obręcze kół ze stopów lekkich i obniżone sportowe zawieszenie nadadzą modelowi sportowego charakteru i podkreślą jego dynamikę.
Określenie Sportline dodane do nazwy modelu Škody Enyaq iV oznacza sportowy charakter i dynamiczne przyspieszenie.
Właściciele tego samochodu będą mogli wybrać spośród trzech opcji układu napędowego. Silnik elektryczny modelu Enyaq Sportline iV 60 z napędem na tylne koła generuje 179 KM, jego maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm, a akumulator pojazdu ma pojemność 62 kWh (58 kWh) i pozwala na przejechanie ponad 400 km w cyklu WLTP. Z kolei Enyaq Sportline iV 80 jest wyposażony w większy akumulator 82 kWh (77 kWh) i może pokonać ponad 520 km w cyklu WLTP. Silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi generuje 204 KM mocy. Taki akumulator jest wykorzystany również w modelu Enyaq Sportline iV 80x. Ta wersja posiada napęd na wszystkie koła, moc 265 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 425 Nm. Maksymalny zasięg tego wariantu wynosi ponad 500 km w cyklu WLTP.
{{ image(34380) }}
Przeczytaj też: Skoda Enyaq iV: zbudowana na wszechstronnej platformie MEB – co o niej wiemy?
Wysokiej jakości detale podkreślają sportowy wygląd modelu Enyaq Sportline zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Polerowane, czarne elementy stylistyczne wersji Sportline sprawiają, że potężna Škoda Enyaq iV wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Przyczynia się do tego efektowny grill, obramowania szyb, relingi dachowe i dyfuzor tylnego zderzaka. Całość wieńczą detale, takie jak napisy i przeszycia z nazwą Sportline Duże, polerowane 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Vega lub 21-calowe Betria podkreślają sportowy charakter SUV-a.
{{ image(34377) }}
Enyaq Sportline iV będzie standardowo wyposażony w reflektory Full LED Matrix. Każdy złożony jest z 24 diod LED, które umożliwiają kierowcy jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Ta inteligentna technologia automatycznie wyłącza poszczególne wiązki światła, gdy kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy, a także osoby i przedmioty odbijające światło.
{{ image(34378) }}
Przeczytaj też: Projektanci Škody Enyaq iV zdradzają, co elektryk kryje w swoim wnętrzu
Wraz z premierą Enyaq iV przedstawiono nową koncepcję wnętrza. Poszczególne opcje Design Selections są inspirowane nowoczesnymi mieszkaniami i wykorzystują doskonale dobrane kolory oraz materiały. Projektanci wnętrz stworzyli specjalne opcje dla modelu Enyaq Sportline iV. Tapicerka i podsufitka są czarne. Deska rozdzielcza jest obita skórą syntetyczną w tym samym kolorze z kontrastującymi szarymi szwami. Dywaniki ze sportową szarą lamówką doskonale współgrają z resztą wnętrza.
Oferta Sportline Design Selection obejmuje również ekskluzywne czarne sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Są obite mikrofibrą Suedia i mają szarą lamówkę. Trójramienna, wielofunkcyjna, sportowa kierownica skórzana jest standardowym wyposażeniem i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami pojazdu za pomocą przyjaznych dla użytkownika przycisków. Obręcz kierownicy pokryta skórą ma kontrastujące szare szwy, a dolne ramiona zdobi emblemat z napisem Sportline. Również aluminiowe nakładki na pedały akcentują sportowy wygląd Sportline Design Selection.
{{ image(34379) }}
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: