Kobiety wolą mniejsze
Z cyklu: co lubią panie, a co panowie. Mały wgląd w statystyki względem preferencji w wyborze samochodu.
Portal TruCar przeanalizował osiem milionów transakcji przeprowadzonych w 2011 roku i na tej podstawie opracował wnioski względem różnic, jakie występują między płciami – jeżeli chodzi o wybór auta.
Pierwszy wniosek jest taki, że kobiety skłaniają się raczej w stronę niewielkich i oszczędnych samochodów, podczas gdy uwaga mężczyzn kieruje się w stronę dużych, efektownych pojazdów, potężnych terenówek czy SUVów.
Statystyki wskazują, że największym uczuciem kobiety darzą Mini – 46,2% sprzedaży tej marki w USA w 2011 roku należała do pań. W dalszej kolejności pojawiają się Nissan, Kia, Honda i Mitsubishi.
Mężczyźni podciągają natomiast procent sprzedaży aut luksusowych i egzotycznych. 92,5% wszystkich sprzedanych Ferrari kupili panowie, podobnie 83,4% Bentleyów, 82,8% Maserati i 76,5% Porsche.
Volvo S40 – najczęściej wybierane przez kobiety? |
![]() |
fot. Volvo
|
Jeśli natomiast przyjrzeć się upodobaniom względem konkretnych modeli, wśród kobiet zwycięża zdecydowanie Volvo S40 (57,9%), wyprzedzając Nissana Rogue, Volkswagena Eos, Volkswagena Beetle i Hyundai Tucson. Ulubionym modelem mężczyzn jest natomiast Porsche 911 (88,2% wszystkich transakcji). Dalsze pozycje zajmują GMC Sierra, seria F Forda, Chevrolet Corvette i Chevrolet Silverado. Nawet Fiata 500, tradycyjnie kojarzonego jako samochód „kobiecy”, chętniej kupowali mężczyźni.
Niemniej w tych zestawieniach jest pewien drobny kruczek. Otóż o ile wychodzi na to, że ogólnie częściej samochody kupują mężczyźni, o tyle 80% z nich przyznaje, że kobiety miały taki czy inny wpływ na wybór marki i modelu.
Jak mawiał poeta – „Mimo tak wielkie płci naszej zalety, my rządzim światem, a nami kobiety…”
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: