Kobiety wolą mniejsze
Z cyklu: co lubią panie, a co panowie. Mały wgląd w statystyki względem preferencji w wyborze samochodu.
Portal TruCar przeanalizował osiem milionów transakcji przeprowadzonych w 2011 roku i na tej podstawie opracował wnioski względem różnic, jakie występują między płciami – jeżeli chodzi o wybór auta.
Pierwszy wniosek jest taki, że kobiety skłaniają się raczej w stronę niewielkich i oszczędnych samochodów, podczas gdy uwaga mężczyzn kieruje się w stronę dużych, efektownych pojazdów, potężnych terenówek czy SUVów.
Statystyki wskazują, że największym uczuciem kobiety darzą Mini – 46,2% sprzedaży tej marki w USA w 2011 roku należała do pań. W dalszej kolejności pojawiają się Nissan, Kia, Honda i Mitsubishi.
Mężczyźni podciągają natomiast procent sprzedaży aut luksusowych i egzotycznych. 92,5% wszystkich sprzedanych Ferrari kupili panowie, podobnie 83,4% Bentleyów, 82,8% Maserati i 76,5% Porsche.
Volvo S40 – najczęściej wybierane przez kobiety? |
fot. Volvo
|
Jeśli natomiast przyjrzeć się upodobaniom względem konkretnych modeli, wśród kobiet zwycięża zdecydowanie Volvo S40 (57,9%), wyprzedzając Nissana Rogue, Volkswagena Eos, Volkswagena Beetle i Hyundai Tucson. Ulubionym modelem mężczyzn jest natomiast Porsche 911 (88,2% wszystkich transakcji). Dalsze pozycje zajmują GMC Sierra, seria F Forda, Chevrolet Corvette i Chevrolet Silverado. Nawet Fiata 500, tradycyjnie kojarzonego jako samochód „kobiecy”, chętniej kupowali mężczyźni.
Niemniej w tych zestawieniach jest pewien drobny kruczek. Otóż o ile wychodzi na to, że ogólnie częściej samochody kupują mężczyźni, o tyle 80% z nich przyznaje, że kobiety miały taki czy inny wpływ na wybór marki i modelu.
Jak mawiał poeta – „Mimo tak wielkie płci naszej zalety, my rządzim światem, a nami kobiety…”
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: