Kobiety w Rajdzie Mazowieckim
Rajd Mazowiecki to 4 runda Rajdowego Pucharu Polski w którym wystartują 2 kobiety za kierownicą, a 7 wystąpi w roli pilotki. Trasy tego rajdu skonfigurowano na nowo, a ich charakterystyka będzie bardzo zróżnicowana. Bazą imprezy jest miejscowość Kozienice.
Lista zgłoszeń obejmuje 70 załóg zgłoszonych do rywalizacji w Rajdowym Pucharze Polski, dodatkowo 12 bardziej doświadczonych załóg wystąpi w klasie Gość, a kolejne 12 zdobędzie pierwsze rajdowe doświadczenia – bez pomiaru czasu.
Z numerem 18 w Peugeocie 306 S16 na trasy wyruszą: Łukasz Dziemidok wraz z pilotką Anną Wódkiewicz, która cieszy się z powrotu na rajdowe trasy: – Miło jest zasiąść ponownie w rajdówce, nie dane mi to było jeszcze na Rajdzie Świdnickim, ale już od jutra powrócą rajdowe emocje na „gorącym” fotelu pilota. Do Rajdu Mazowieckiego staraliśmy się przygotować jak na najlepiej i jestem pewna, że plan został wykonany, podczas testów auto sprawowało się perfekcyjnie i liczę, że tak samo będzie przez całą sobotę. Trzymajcie kciuki i liczymy na doping kibiców – mówi pilotka.
W Peugeocie 206 RC z numerem 22 Tomka Sawickiego na dobre zagościła Magdalena Wilk. Obydwie załogi rywalizować będą ze sobą w klasie A7.
Karolina Szczerbik |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Na prawdziwym rajdzie zadebiutuje Karolina Szczerbik.
– Będzie to mój debiut, bo do tej pory startowałam w amatorskich zawodach typu KJS i Supersprint. Do współpracy zaprosił mnie Dawid Dobrodziej, z którym jedziemy Hondą Civic Type-R (z numerem 41). Jesteśmy dobrej myśli, a nasze auto zostało doskonale przygotowane do Rajdu Mazowieckiego przez Nivette Motorsport. Mieliśmy okazję razem trenować i nasza współpraca układa się fantastycznie, więc na rajdzie damy z siebie wszystko! Mam nadzieję, że start w RPP dostarczy nam dużo emocji i adrenaliny – mówi zawodniczka.
Ewa Wójtowicz |
![]() |
fot. Przemek Jóźwiak
|
Pierwszą kobietą za kierownicą, jaką zobaczymy na Rajdzie Mazowieckim będzie Ewa Wójtowicz. Zawodniczka znana z wyścigów górskich i tym razem na prawy fotel zaprosiła Macieja Sosnowskiego. Załogę, nastawioną bardziej na trening niż walkę, zobaczymy w Citroenie C2R2 Max z numerem 45.
– Plan na ten start jest podobny do Rajdu Świdnickiego. Jedziemy zbierać kolejne doświadczenia w nauce opisu trasy, bo jest to podstawa w uzyskiwaniu dobrych wyników. Póki co, nie skupiamy się na walce o czołowe lokaty. Wygrane przyjdą z czasem, teraz najważniejsze jest pokonanie jak największej ilości kilometrów oesowych! Zapraszam wszystkich kibiców w najbliższa sobotę w okolice Kozienic, pogoda zapowiada się bardzo ładna, więc liczę na mocny doping na odcinkach! – mówi Ewa.
Izabela Białorucka |
![]() |
fot. Motocaina.pl
|
Izabela Bzyl, wprawdzie zgłoszona do rajdu za kierownicą Peugeota 206, musiała zrezygnować z tego występu z powodu choroby. W następnej kolejności na trasach zobaczymy małżeństwo Opałka Małgosię i Marcina w BMW 318 IS z numerem 60.
Emil Leszczyński upodobał sobie występy z paniami u boku, a tym razem wybrał Izabelę Białorucką – bo to właśnie ona zmotywowała go do powrotu na rajdowe odcinki. Załogę zobaczymy w BMW 320 z numerem 65. Dla Izy to rajdowy debiut, ale motoryzacja to jej pasja – mogliśmy się o tym przekonać podczas rozgrywania Motocaina Cup – Kartingowego Pucharu Kobiet. A przed nią szerokie horyzonty – ponieważ załoga przymierza się do całego cyklu RSMP w przyszłym sezonie.
Adriana Kociszewska |
![]() |
fot. materiały prasowe zawodniczki
|
Drugą kobietą za kierownicą będzie Adriana Kociszewska, której pilotować w Hondzie Civic z numerem 68, będzie Tomasz Tokarski. Załoga skoncentruje się na doskonaleniu współpracy i opisu, ponieważ to dopiero ich drugi rajd w RPP, a pierwszy asfaltowy.
– Będzie to mój drugi start z tym samym pilotem. Również i tym razem moim celem jest ukończyć rajd i zdobyć kolejne umiejętności i doświadczenie, które zaowocuje w przyszłych startach – mówi zawodniczka.
Maluchem pojedzie Jola Żuk. |
![]() |
fot. z archiwum Michała Szali
|
Nasza redakcyjna pani fotograf – Jola Żuk, tym razem wystąpi w roli pilotki u boku Michała Szala. Załogę zobaczymy w Fiacie 126p z numerem 71, niestety jako jedyną w klasie RWD-1. Rajd Mazowiecki to debiut kierowcy, który wcześniej startował w wyścigach górskich, a także, i pilotki.
– Rajd Mazowiecki, to dla mnie debiut w RPP, i bardzo sie cieszę, że będzie to właśnie mój „domowy” rajd w nowej lokalizacji. W marcu rozważaliśmy z Michałem, udział w Rajdzie Świdnickim, ale z powodów finansowych nie udało się wystartować. Czas ten jednak wykorzystaliśmy na treningi i przygotowania do Rajdu Mazowieckigo, m.in. na pracę nad opisem, który mam nadzieję przyniesie oczekiwane rezultaty, oraz pozwoli nam pewnie i szybko przemieszczać się po OS’ach – mówi Jola.
Małgorzata Malicka |
![]() |
fot. Jola Żuk
|
Wśród załóg, które jeszcze nie mają licencji – bez pomiaru czasu wystartuje Małgorzata Malicka-Adamiec, która trasę dyktować będzie Grzegorzowi Sikorskiemu. Załogę zobaczymy z numerem 307 w Peugeocie 206. To ich trzeci wspólny start i prawdopodobnie ostatni bez licencji.
– W tym rajdzie cel jest tylko jeden – META! Bo to pozwoli nam zdobyć komplet punktów, by w Rajdzie Rzeszowskim pojechać juz z licencją R1 na czas. Cieszę się, że już po raz drugi będę mieć okazję spotkać doświadczonego pilota – Pawła Skrzywana, od którego miałam przyjemność się uczyć. Zapowiada sie szybki rajd, liczę, że przy dobrej pogodzie i spokojnej atmosferze – wszyscy spotkamy się na mecie – mówi Małgosia.
Więcej praktycznych informacji dotyczących rajdu znajdziecie na oficjalnej stronie zawodów – www.rajdmazowiecki.pl. Zachęcamy do gorącego dopingu! A po rajdzie Panie zapewne podzielą się z Motocainą wrażeniami z mazowieckich tras.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Gratuluję odważnym kobietom!!!