Kobiety w Rajdzie Mazowieckim
Startuje jubileuszowy 10. Rajd Mazowiecki - 3 runda Rajdowego Pucharu Polski. Do rywalizacji zgłosiła się jedna kobieta w roli kierowcy i dwie pilotki.
Automobilklub Polski przygotował siedem odcinków specjalnych o łącznej długości 80 kilometrów, a bazą rajdu będą Kozienice. Załogi pokonają cztery różne odcinki specjalne. Pierwszym w pętli będzie położony bardzo blisko parku serwisowego OS Nowodwór. Następnie zawodnicy pokonają próbę Celejów w okolicach Kazimierza Dolnego. A ostatnim i najdłuższym w pętli jest prawie 13-kilometrowy odcinek Kaleń. Po dwukrotnym pokonaniu tych tras zawodnicy zakończą rywalizację na oesie wytyczonym nieopodal Kozienic. Ceremonia rozdania nagród odbędzie się w Zespole Pałacowym UM w Kozienicach od godz. 17:30.
Dla kibiców przygotowano także Rally Fan Park (12 maja 2012 roku w godz. 10:00-16:00). Na terenie lotniska Ułęż zaplanowane są atrakcyjne pokazy: historycznych samochodów rajdowych, driftu (oraz taxi drift – czyli możliwość przejazdu jako pasażer podczas pokazu), jazdy na trolejach, aut terenowych i ratunkowych, ratownictwa drogowego, gokartów.
Na liście zgłoszeń Rajdu Mazowieckiego widnieje 65 załóg, a w tym: 48 załóg wystartuje do rywalizacji RPP, 10 w klasyfikacji „Gość” i na końcu stawki – 7 zawodników z Rajdowego Debiutu, czyli bez pomiaru czasu.
Małgosia Malicka |
fot. Jola Żuk |
Z numerem 23 zobaczymy Grzegorza Sikorskiego w Peugeocie 206, a u jego boku niezastąpiona Małgosia Malicka-Adamiec. Załoga narzuciła ostre tempo od początku sezonu i po Rajdzie Świdnickim wyskoczyła jeszcze do Czech na Thermica Rally Lužické Hory. Niestety na 7 odcinku musiała się wycofać z rywalizacji z powodu problemów technicznych ze skrzynią biegów. Mamy jednak nadzieję, że doświadczenia z dwóch poprzednich rajdów zaowocują na Rajdzie Mazowieckim!
Z numerem 40 zobaczymy Emila Leszczyńskiego i Izę Białorudzką, która debiutowała na prawym fotelu w poprzedniej edycji Rajdu Mazowieckiego. Załoga powraca na rajdowe odcinki w BMW E30 z numerem 40, ale przymierza się także do zmiany auta na przednionapędowe:
Iza Białorudzka sprawdza się w roli pilotki. |
fot. Grzegorz Rybarski |
– Dwa tygodnie temu mieliśmy okazję rozruszać się na treningu w I Rajdzie Mikołowskim, gdzie na nowo rozbudziły się nasze rajdowe apetyty. W długi weekend miałem okazję przejechać się i zarazić Hondą Type-R i aktualnie szukamy dobrej bazy na nową rajdówkę w specyfikacji N. Start w X Rajdzie Mazowieckim będzie dla nas pewnego rodzaju testem i odpowiedzią na aktualne rozterki pomiędzy zamiłowaniem do jazdy samochodem tylno napędowym (BMW) a mocnym autem przednionapędowym (Type-R), którym w tym roku będziemy musieli od nowa nauczyć się jeździć – zdradził kierowca. Rok temu załoga nie osiągnęła mety, mamy nadzieję, że w tym roku rajd zakończy się dla nich sukcesem.
Klaudia Temple – jedyna kobieta za kierownicą w Rajdzie Mazowieckim. |
fot. Ewelina Neska |
Jedyna kobieta za kierownicą to Klaudia Temple za kierownicą Hondy Civic z numerem 47, a dyktować jej będzie Jakub Wróbel:
– Po treningowo potraktowanym Rajdzie Świdnickim podjęliśmy decyzję o starcie w Rajdzie Mazowieckim, a gdyby nie pomoc sponsorów: Auto-Fart Sklep oraz Inf-tech.pl, nie moglibyśmy znaleźć się w Kozienicach. Mam gorącą nadzieję że kilometry które zrobiliśmy na Rajdzie Świdnickim pozwolą nam od samego początku jechać tempem narzuconym przez czołówkę klasy – powiedziała Klaudia Temple przed startem.
Zapraszamy na rajdowe odcinki do Kozienic, a i rajdowi kibice przed komputerem będą mogli śledzić zmagania na trasie rajdu w internecie – za pomocą aplikacji Wirtualny Kibic. Będzie to możliwe dzięki urządzeniom GPS firmy AutoGuard umieszczonym w samochodach zawodników. Więcej informacji o rajdzie znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu – www.rajdmazowiecki.com, a nasze zawodniczki opowiedzą po powrocie o swoich wrażeniach z tras.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: